نیوز سیتی!
11 مرداد 1402 - 10:05

مهارت‌آموزی برای ایجاد فرصت‌های شغلی در روستاها تقویت شود

استاندار سمنان گفت: ارائه دوره‌های مهارت‌آموزی تخصصی ویژه نیاز بازار کار، زمینه‌ساز ایجاد فرصت‌های شغلی برای نیروی کار موجود در این استان به‌ویژه در روستاهاست.

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، سیدمحمدرضا هاشمی، استاندار سمنان صبح امروز در جلسه شورای مهارت‌آموزی استان در سالن جلسات یادگار امام استانداری سمنان اظهار کرد: مهارت‌آموزی برای استان سمنان در راستای نیاز و به‌کارگیری نیروهای دارای مهارت و تخصصی در واحدهای تولیدی و صنعتی، یک ضرورت است.

وی افزود: ایجاد بستر و زمینه لازم برای اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاهی از طریق فراگیری مهارت‌های تخصصی، بسیار اهمیت دارد.

هاشمی بیان کرد: برای جلوگیری از خالی از سکنه شدن روستاها و مقابله با توسعه حاشیه‌نشینی در شهرها و آسیب‌های اجتماعی به تبع آن، باید میدان مهارت‌آموزی را به روستاها افزایش دهیم.

وی تصریح کرد: پرداخت تسهیلات تبصره ۱۶ و ۱۸ با اولویت ایجاد فرصت‌های شغلی در روستاها از سیاست‌ها و برنامه‌های کاری استان سمنان است که اداره کل فنی و حرفه‌ای این استان نیز باید با ارائه آموزش‌های مهارتی لازم در این راستا اهتمام ورزد.

استاندار سمنان گفت: جلسات شورای مهارت‌آموزی استان سمنان با جدیت دنبال و ارتباط اداره کل فنی و حرفه‌ای استان با صنعت، دانشگاه و واحدهای تولیدی در راستای مهارت‌آموزی و توسعه بسترهای شغلی تقویت شود.

پایان پیام/۷۴۰۰۷/م/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1422920

مهمترین اخبار ایران و جهان: