نیوز سیتی!
06 مرداد 1402 - 16:28

امر به معروف و نهی از منکر عامل امنیت پایدار نظام اسلامی است

تبریز-امام جمعه تبریز گفت: امر به معروف و نهی از منکر عامل امنیت پایدار نظام اسلامی است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اظهارکرد: معروف یعنی اینکه در برابر ظلم و ستم دشمنان سکوت نکنیم و باید در برابر توطئه‌گران و رهبران کفر مقاومت داشته باشیم.

امام جمعه تبریز قضاوت عادلانه، وابسته‌نبودن به قدرت‌های شرق و غرب و اقامه نماز را از دیگر مصادیق امر به معروف و نهی از منکر در جامعه دانست و با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر مقدماتی دارد که باید رعایت شود، افزود: بسیج، نیروی انتظامی و آموزش و پرورش از نقش‌آفرینان در انجام این فریضه هستند که باید اقدامات مؤثر خود را با نرم‌خویی دنبال کنند.

آل‌هاشم بیان کرد: هدایت جامعه به سوی کارهای خیر و جلوگیری از کارهای شر از اهداف فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه است.

خطیب نماز جمعه تبریز اعتلای فرهنگی، سلامت محیط اخلاقی و خانوادگی، تکثیر نسل، تربیت نسل جوان، رونق تولید، گسترش علم و فناوری، استقرار عدالت قضائی و اقتصادی، مجاهدت برای اقتدار ایران و تلاش برای وحدت اسلامی را از دیگر مصادیق معروف در جامعه اسلامی دانست.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی ابتذال اخلاقی، کمک به دشمنان، تضعیف نظام و فرهنگ اسلامی، تضعیف اقتصاد کشور و تضعیف علم و فناوری را از مصادیق منکر عنوان کرد.

امام جمعه تبریز امر به معروف و نهی از منکر را از پایه‌های اصلی نظام اسلامی دانست و گفت: این فریضه از پایه‌های نظام‌سازی اسلامی است.

وی صیانت از ارزش‌ها را از برکات این فریضه عنوان کرد و افزود: امر به معروف و نهی از منکر عامل امنیت پایدار نظام اسلامی است.

آل‌هاشم با تأکید بر اینکه در این رابطه تذکرلسانی بنا بر توصیه رهبری وظیفه همگانی است، خاطرنشان کرد: در این تذکر لسانی باید در صورت مشاهد هر منکر و خلافی تذکر داد؛ اما نباید منتظر نتیجه شد.

آل‌هاشم اظهار کرد: امر به معروف و نهی از منکر با ایفای نقش در مواجهه با تهاجم دشمنان که مبانی فرهنگی جامعه اسلامی را مورد هجمه قرار می‌دهند، یکی از مبانی و پایه‌های قدرت نرم نظام سیاسی در جامعه اسلامی را شکل می‌دهد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی تصریح کرد: با امر به معروف و نهی از منکر، جامعه اسلامی، زنده، هوشیار، آسیب‌ناپذیر، پرامید، آماده مقاومت، آماده ضربه‌زدن، به صورت یک موجود زنده مقاوم خواهد بود؛ در پرتو اجرای دقیق و گسترده امر به معروف و نهی از منکر در همه ابعاد زندگی انسان، با بهره‌گیری از شیوه‌های درست، می‌توان ناب‌ترین نوع قدرت و امنیت نرم را شاهد بود و از مزایای بی‌شمار آن بهره‌مند شد.

وی ادامه داد: با توجه به کارآمدی فریضه امر به معروف و نهی از منکر، اگر جامعه دینی و حکومت اسلامی بخواهد از خطرات و آسیب‌های اجتماعی، اخلاقی و فرهنگی مصون و محفوظ بماند، باید در راستای گسترش فرهنگ این فریضه و نهادینه‌کردن آن در همه ابعاد اجتماع تلاش و برنامه ریزی کند.

خطیب جمعه تبریز در بخش دیگری از سخنان خود به از دسته‌ها و مردم مؤمن و عزادار حسینی که با در دست گرفتن قرآن، اهانت به قرآن کریم در کشور سوئد و دانمارک را محکوم کردند تقدیر و تشکر کرد.

وی همچنین با گرامیداشت پنجم مرداد سالروز اقامه نماز جمعه گفت: تقارن زمانی نماز جمعه و عاشورا حسینی با ایام سالروز احیای نماز جمعه در جمهوری اسلامی را دو عامل برتری امت اسلامی اعلام کرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1412864

مهمترین اخبار ایران و جهان: