نیوز سیتی!
26 تیر 1402 - 08:12

تخصصی شدن فرهنگسراها یک حرکت هدفمند فرهنگی است

رییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر قزوین گفت: در راستای رویکرد شورای ششم به تخصصی شدن فرهنگسراهای شهرداری قزوین، اولین فرهنگسرای تخصصی با موضوع «خانواده» در شهر قزوین افتتاح و مورد بهره برداری شهروندان قرار گرفت.

قاسم اللهیاری در گفت و گو با خبرنگار فارس در قزوین با اشاره به افتتاح و بهره برداری از نخستین فرهنگسرای تخصصی خانواده در خیابان شهید منتظری قزوین اظهار کرد: در شورای ششم رویکرد ما خانواده محور بوده و در فعالیت فرهنگسراها این موضوع را مورد توجه جدی قرار داده ایم.

وی با بیان اینکه تخصصی شدن فرهنگسراها یک حرکت هدفمند فرهنگی است، تاکید کرد: تربیت نیروی متخصص و متعهد در این مراکز که بتواند باری از روی دوش دغدغه های فرهنگی شهر بردارد از اهدافی است که در تخصصی شدن فرهنگسراهای مدیریت شهری دنبال می شود. همچنین با این اقدام کمک شایانی به بهره برداری مفید و موثر از امکانات مدیریت شهری خواهد کرد.

رییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر قزوین در ادامه به تشریح فعالیت ها و برنامه های این فرهنگسرا پرداخت و گفت: توانمندسازی حوزه بانوان، برگزاری کلاس های و کارگاه های آموزشی، اجرای برنامه و کلاس های آموزشی در حوزه خانواده، ازدواج و فرزند آوری از جمله برنامه های این فرهنگسرا می باشد.

الهیاری اضافه کرد: فرهنگسرای خانواده در مکانی شامل چهار طبقه، و دارای پنج کارگاه، دو سالن مطالعه، مخزن کتاب، سالن جلسات، خانه کودک و باشگاه ورزشی است که شهروندان به ویژه بانوان می توانند از خدمات آن بهره مند شوند.

این عضو شورای اسلامی شهر قزوین گفت: در تلاش هستیم تا در آینده ای نزدیک فرهنگسراهای دیگری را به سمت تخصصی سوق دهیم.

وی همچنین خاطر نشان کرد: شهروندان می توانند جهت اطلاع از برنامه های فرهنگسرای تخصصی خانواده با شماره تلفن ۳۳۵۷۶۵۱۷ تماس بگیرند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1364820

مهمترین اخبار ایران و جهان: