نیوز سیتی!
13 مرداد 1402 - 14:16

لاوروف: غرب، نئونازی‌ها در اوکراین را نادیده می‌گیرد

وزیر خارجه روسیه ضمن اعلام استقبال مسکو از هر تلاشی برای پایان مسالمت‌آمیز بحران اوکراین، گفت که غرب باید از کی‌یف برنامه‌ای برای وضعیت روس‌ها و دیگر اقلیت‌ها در این کشور مطالبه کند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه فدراسیون روسیه امروز (جمعه) ضمن اشاره تلویحی به بی‌توجهی کشورهای غربی به تجربه جنگ جهانی دوم و ویرانی‌هایی که رژیم نازی آلمان به‌بار آورد، از نادیده‌گرفته شدن نئونازی‌ها در دولت اوکراین انتقاد کرد.

لاوروف طی مصاحبه با یک نشریه روسی، گفت همه کسانی که برای پذیرش «فرمول زلنسکی» برای صلح تحت فشار قرار می‌گیرند باید درک کنند که سرنوشت میلیون‌ها روس و سایر اقلیت‌ها در اوکراین در خطر است.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، وی در این‌باره توضیح داد:‌ «آنگلوساکسون‌ها و متحدان آنها به دفاع از نازی‌ها در کی‌یف آمدند، سکوت کردند و حتی اقدامات خود را توجیه نمودند، و همچنین حقوق بشر و حقوق اقلیت‌های ملی را نقض کردند».

رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه با بیان اینکه موضوع تهدیدات نئونازی ها در اوکراین در طرح‌های صلحی که از سمت غربی‌ها ارائه می‌شود نادیده گرفته شده، اظهار داشت: «غرب باید از زلنسکی بخواهد که برنامه و دیدگاهی درباره وضعیت روس‌ها و سایر اقلیت‌های ملی در اوکراین تدوین کند».

طبق این گزارش،‌ لاوروف در ادامه اضافه کرد که کشورهای آفریقایی نسبت به بحرانی بودن این موضوع علاقه و تفاهم نشان داده و راهکارهای حل مسائل را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

به نوشته اسپوتنیک، وی همچنین افزود که روسیه از هرگونه تلاش برای دستیابی به صلح عادلانه و باثبات در اوکراین قدردانی می‌کند.

پیش از این نیز «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین با بیان اینکه هیچ زمینه‌ای برای مذاکره صلح با اوکراین نیست، گفته بود که کی‌یف تا زمانی که ابزار جنگ غرب علیه روسیه باشد، دنبال صلح نمی‌رود. (جزئیات بیشتر)

پایان پیام/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 1425520

مهمترین اخبار ایران و جهان: