نیوز سیتی!
14 مرداد 1402 - 11:12

اجرای پویش «نذر آب» در استان قزوین

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قزوین از اجرای پویش «نذر آب» در این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، مهدی رجحانی اظهار کرد: حفظ آبخوان دشت قزوین یکی  از اقداماتی است که با توجه به نشست این دشت در حال انجام است و برای آن طرح های مختلفی در حال انجام می باشد که یکی از آنها پویش نذر آب است.

وی افزود: یکی از دارایی های ویژه قزوین دشت یکپارچه، بزرگ و غنی قزوین است که در کشور بی نظیر می باشد. 

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قزوین با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب در این زمینه فرمایشات متعددی داشته اند، گفت: بر همین اساس مدیریت استان راه اندازی کمیته احیاء و توسعه پایدار دشت قزوین را در دستور کار قرار داده است.

رجحانی تصریح کرد: این کمیته با نظر خبرگان کشوری و استانی به صورت منسجم شکل گرفته و تدابیری را برای رونق و حفظ دشت اتخاذ خواهد کرد. 

وی اضافه کرد: یکی از موضوعات اصلی احیاء و حفظ دشت قزوین و رونق و شکوفایی آن، آب دشت قزوین است که در همین راستا پروژه بزرگ و مهم بازار آب از سال گذشته آغاز شده است و اصلاح مدیریت آب و بهره وری آن شکل یافته است.

این مسوول ادامه داد: در طرح پویش نذر آب که به مناسبت ایام سوگواری اباعبدالله رونمایی شده، می تواند در یک رویکرد خیّری به حفظ دشت و منبع حاصلخیز آب منتهی شود. 

وی افزود: با اجرای این طرح، خیرین آب نذر می کنند و بدین وسیله این آب در آبخوان دشت خواهد ماند و از چاه خارج نخواهد شد و به حفظ و احیاء دشت کمک می کند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1426564

مهمترین اخبار ایران و جهان: