نیوز سیتی!
13 مرداد 1402 - 16:25

کسانی که توانایی، تعهدوتخصص دارند برای نمایندگی مجلس ثبت‌نام کنند

خرم‌آباد - نماینده ولی‌فقیه در لرستان تأکید کرد: کسانی که توانایی، تعهد و تخصص دارند برای نمایندگی مجلس شورای اسلامی ثبت‌نام کنند.

کسانی که توانایی، تعهد و تخصص دارند برای نمایندگی مجلس ثبت‌نام کنند

خرم‌آباد - نماینده ولی‌فقیه در لرستان تأکید کرد: کسانی که توانایی، تعهد و تخصص دارند برای نمایندگی مجلس ثبت‌نام کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام سید احمدرضا شاهرخی در خطبه‌های این هفته نمازجمعه خرم‌آباد در سخنانی با سفارش همگان به تقوای الهی و با اشاره به اصل ۱۲۳ قانون اساسی و قانون انتخابات، اظهار داشت: از ۱۶ مرداد پیش ثبت‌نام داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی آغاز می‌شود.

کسانی که توانایی، تعهد و تخصص دارند برای نمایندگی مجلس ثبت‌نام کنند

وی با بیان اینکه داوطلبان، احزاب، گروه‌ها، جریانات سیاسی و حامیان آنها این مواد اصلاح شده قانون را به‌دقت مطالعه کنند تا پایبند به قوانینی که اخیراً از سوی ریاست‌جمهور ابلاغ شده، ملتزم باشند، گفت: قطعاً تشکیل مجلس شورای اسلامی که همه نمایندگان آن از تعهد، دانایی، توانایی و در تراز انقلاب اسلامی برخوردار هستند، می‌تواند رشد اقتصادی، ارتقای دینی و فرهنگی را برای مردم و استکبارستیزی را در تقابل با نظام سلطه به ارمغان آورد.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان، بیان داشت: نمایندگانی که بتوانند در کمیسیون‌های مجلس، علاوه بر تعهد به آرمان‌ها و ارزش‌های اسلامی و دینی، از توانایی، تجربه و دانش برخوردار باشند، می‌توانند در قانون‌گذاری و نظارت با موفقیت عمل کنند، پیشرفت و عدالت را برای کشور و استان خود رقم بزنند.

حجت‌الاسلام شاهرخی با تأکید بر اینکه استان‌هایی که مردم آن نمایندگانی را انتخاب کرده‌اند که از خصوصیاتی که برشمردم، برخوردار بودند، در پیشرفت، اشتغال، عمران و آبادی و محرومیت‌زدایی به نقطه مطلوب نائل شده‌اند، گفت: مجلس شورای اسلامی یکی از سه رکن نظام جمهوری اسلامی است.

وی با اشاره به اینکه از کسانی که حقیقتاً نمی‌توانند عهده‌دار این بار امانت سنگین شوند، چه آنهایی که اصلاً تجربه نمایندگی ندارند و چه آنهایی که تجربه نمایندگی را دارند، بر خودشان عیان و آشکار شده که نمی‌توانند این وظایف را آن‌چنان که شایسته است، انجام دهند، به‌خاطر خدا ثبت‌نام نکنند، افزود: این وظیفه را به کسانی دیگر محول کنند، این مسئولیت شرعی دارد، اگر کسی توانایی چنین کاری را ندارد، این گناهی نابخشودنی است و باید به این توجه کرد.

خبرنگاران پیشروان جبهه آگاهی هستند

نماینده ولی‌فقیه در لرستان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ۱۷ مرداد و روز خبرنگار، گفت: این روز را به همه خبرنگاران وظیفه‌شناس تبریک می‌گویم، خبرنگاران پیشروان جبهه آگاهی هستند و چشمان بینا و زبان گویای مردم هستند.

حجت‌الاسلام شاهرخی، گفت: زیبایی قلمی که در خدمت بیان و نوشتن حق باشد، این زیبایی قلم غیرقابل‌توصیف است، تعهد، ایمان به آرمان و ارزش‌های اسلامی و انسانی، عدالت‌خواهی مبتنی بر اخلاق و معنویت‌گرایی، آگاهی‌بخشی، روشنگری از جمله خصوصیات یک خبرنگار ممتاز و موفق است، همان خصوصیاتی که شهید «محمود صارمی» افتخار کشور و استان ما است.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به ۱۸ مرداد، سالروز شهادت شهید «محسن حججی» گفت: به‌پاس فداکاری‌های مدافعان حرم، این روز را به نام روز شهدای مدافع حرم نام‌گذاری کرده‌اند، مقام معظم رهبری فرمودند که شهید «حججی»، حجت خدا بر همگان بود، همه شهدای مدافع حرم برای ما عزیز هستند، اما این شهید، نماینده شهدای مدافع حرم است.

مجاهدت‌های خستگی‌ناپذیر نیروهای اطلاعاتی و امنیتی

نماینده ولی‌فقیه در لرستان در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر اینکه ما باید از نیروهای امنیتی و اطلاعاتی تشکر و قدردانی کنیم، گفت: در ایامی که کشور ما به‌صورت انبوه و میلیونی در حال عزاداری بودند، شبکه گسترده تروریستی قصد انجام اقدامات خرابکارانه در چندین استان را داشتند که به‌وسیله نیروهای امنیتی و اطلاعاتی و انتظاماتی بازداشت شدند.

حجت‌الاسلام شاهرخی در ادامه خطاب به جوانان و نوجوانان، گفت: مرکز استقرار این تروریست‌ها دانمارک و هلند است که صدای حقوق بشر و دفاع از حقوق بشر این دو کشور و امثال اینها به آسمان بلند است، ولی تروریست تربیت می‌کنند، محل استقرار اینها این دو کشور است، با حمایت رژیم اشغالگر قدس قصد خرابکاری داشتند که همه دستگیر و بازداشت شدند، جوانان عزیز بشناسید حلقوم‌های خرابکار که صدایشان همه فریب، دروغ و شایعه است، ۴۳ بمب باقدرت تخریب بالا، قابلیت کنترل از راه دور که تعدادی از آنها قابلیت پرتاب در بین عزاداران را داشته، چندین خانه تیمی که دارای تجهیزاتی بوده که می‌توانند بمب‌های پیشرفته بسازند، سلاح‌های شکاری و کمری و گرم و سرد، از اینها کشف کرده‌اند.

وی با اشاره به مجاهدت‌های خستگی‌ناپذیر نیروهای اطلاعاتی و امنیتی در این راستا و مقابله آنها با این گونه خباثت‌های دشمنان، گفت: نیروهای اطلاعاتی و امنیتی، امنیت و آرامش را برای به ارمغان می‌آورند.

مدیری را جهادی و انقلابی می‌دانیم که با جان‌ودل از ارزش‌ها پاسداری کند

نماینده ولی‌فقیه در لرستان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه فرماندار خرم‌آباد در جلساتی که داشتیم ۱۹ نقطه را شناسایی کردند که نیاز است توسط متولیان در ایام سال نسبت به رعایت هنجارها و حفظ ارزش‌هایی که سنت مردم مسلمان و ایرانی ما است، اقدام کنند، گفت: ما مدیری را جهادی و انقلابی می‌دانیم که با جان‌ودل از ارزش‌ها پاسداری کند، مدیر و مسئولی که کار را به زیردستان خود بسپارد و بی‌تفاوت نسبت به ارزش‌ها باشد، شایسته خدمتگزاری به مردم نیست، اینکه هر از چند گاهی مطلع می‌شویم در بام لرستان، دریاچه کیو و فلان خیابان، شهربازی و… اتفاقات زشتی در حال رخ‌دادن است و متولیان ورود پیدا نمی‌کنند و این خدمتگزار باید آن را پیگیری کند؟ پس مسئولانی که این وظایف برایشان تعریف شده، چه‌کاره هستند؟

حجت‌الاسلام شاهرخی، گفت: اولویت دشمن امروز حذف ارزش‌های اسلامی و انسانی است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1425620

مهمترین اخبار ایران و جهان: