نیوز سیتی!
19 مرداد 1402 - 09:11

۷۰۰ دستگاه اتوبوس در مرز مهران زوار را جابجا خواهند کرد

نماینده ی تام الاختیار وزیر کشور در امور مدیریت حمل و نقل مرزی اربعین گفت: ۷۰۰ دستگاه اتوبوس کار جابه‌جایی زوار از پارکینگ اربعین تا میدان اربعین را انجام خواهند داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، مرتضی ضامنی نماینده‌ی تام‌الاختیار وزیر کشور در امور مدیریت حمل و نقل مرزی اربعین و رئیس قرارگاه حمل و نقل مرزی اربعین، در نشست ستاد اربعین‌ حسینی استان ایلام با اشاره به اینکه مهم ترین مرز تردد زائران اربعین در سال جاری، مرز مهران است که ۶۰ درصد زائران از این مرز تردد می‌کنند، گفت: در اربعین سال جاری خدمات رسانی به زائران در هشت مرز انجام میگیرد.

وی افزود: با توافق صورت گرفته به‌ عنوان ناوگان پشتیبان، تعداد ۴۳۵ دستگاه اتوبوس درون‌شهری منتقل خواهند شد و محور خدمات‌دهی، جابه‌جایی زوار از پایانه‌ی زرباطیه تا کوت خواهد بود.

رئیس قرارگاه حمل و نقل مرزی اربعین ادامه داد: ظرفیت جابه‌جایی زائر تا ۳۷۰ هزار نفر در سه شیفت وجود دارد که با هماهنگی‌ کامل این کار انجام می‌شود و خدمات‌دهی به زوار از هفته‌ی آینده آغاز می‌شود.

این مقام مسئول گفت: همچنین هماهنگی های لازم صورت گرفته تا در صورت نیاز ۲۰۰ دستگاه ون نیز به این ناوگان ملحق و اضافه شوند.

نماینده‌ی تام‌الاختیار وزیر کشور در امور مدیریت حمل و نقل مرزی اربعین و رئیس قرارگاه حمل و نقل مرزی اربعین تصریح کرد: به منظور جابه‌جایی زوار از پارکینگ اربعین (قبل از شهر مهران) تا میدان اربعین (منتهی به ورودی پایانه‌ی مرزی)، ۳۲ سازمان حضور فعال دارند که با ۷۰۰ دستگاه اتوبوس، کار جابه‌جایی زوار را انجام خواهند داد و از ۲۵ مردادماه به مرور در استان مستقر می‌شوند.

پایان پیام /

منبع: فارس
شناسه خبر: 1435120

مهمترین اخبار ایران و جهان: