نیوز سیتی!
08 مرداد 1402 - 20:57

آیین سومین روز شهادت امام حسین(ع) و یاران وفادارش در شهر حنا برگزار شد

مردم شهر حنا از توابع شهرستان سمیرم هر ساله در سومین روز از شهادت حضرت امام حسین(ع) و یاران با وفایش به عزاداری می‌پردازند.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان سمیرم، مردم شهر حنا از توابع شهرستان سمیرم هر ساله در ۱۲ محرم مصادف با سومین روز از شهادت حضرت امام حسین(ع) و یاران با وفایش با برگزاری آیین عزاداری این روز را گرامی می‌دارند.

 

در این روز مردم حنا با حرکت در خیابان‌های این شهر در قالب دسته‌های عزاداری زنجیرزنی و سینه‌زنی به سمت میدان امام حسین(ع) در خارج از شهر حرکت می‌کنند و در آنجا به برگزاری عزاداری می‌پردازند.

 

برای این آیین که اهالی شهر‌های اطراف نیز به حنا می‌آیند مراسم شبیه خوانی شناسائی شهدای دشت کربلا توسط امام سجاد(ع) و خاکسپاری توسط قوم بنی‌اسد، همراه با مداحی، سینه‌زنی، زنجیرزنی با حضور پر شور اهالی این شهر برگزار می‌شود.

 

آیین خاکسپاری شهدای کربلا، در بین اهالی شهر حنا از اهمیت و جایگاه بالایی برخوردار است.

 

آیین مذهبی تعزیه خوانی قوم بنی اسد در شهر حنا قدمتی بیش از ۸۰ سال دارد، این آیین قرار است در فهرست، ثبت میراث ناملموس قرار دارد.

 

پس از پایان این مراسم، عزاداران و مهمانان برای پذیرایی بر سر سفره پر برکت امام حسین(ع) به منازل شهروندان که در این روز درب خانه‌هایشان به روی عزاداران و مهمانان باز است، حضور پیدا می‌کنند.

 شهر حنا در فاصله ۳۰ کیلومتری شرق سمیرم واقع شده است

انتهای پیام/۶۳۱۱۱

منبع: فارس
شناسه خبر: 1418864

مهمترین اخبار ایران و جهان: