نیوز سیتی!
22 مرداد 1402 - 12:36

پایانه‌های مرزی در دولت سیزدهم به کارگاه‌های عمرانی تبدیل شده است

رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی (ع) گفت:در دولت سیزدهم تحولات عظیمی در حوزه های زیرساختی همچون تبدیل پایانه های مرزی به کارگاه های عمرانی را شاهد بوده ایم.

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، سید مجید میراحمدی معاون امنیتی و انتظامی و رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی (ع) صبح یکشنبه در اجتماع بزرگ موکب داران اربعین در مصلی بزرگ امام خمینی (ره) شهر ایلام اظهار کرد: در این ایام شاهد تلاش و مداومت‌ های مسئولان استان در مهران بودیم به گونه‌ای که بیش از یک ماه قبل از شروع اربعین، در مرز مهران زحمت می‌کشیدند تا زوار با خیال آسوده سفر کنند و صحنه خدمتگزاری به زوار را به یک میدان جهاد و فداکاری تبدیل کردند.  

وی افزود: اساساً بخش حاکمیتی در راستای کمک و یاری رساندن به مردم و زائران است و خود را در کنار مردم و زائران می‌داند تا این کمک‌ ها منجر به برگزاری راحت‌تر، ایمن‌تر و با معنویت هر چه بیشتر شود. 

رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی (ع) عنوان کرد: دولت مردمی و اربعینی جناب آقای رئیسی بالاترین افتخار خود را در این می داند که در کنار زوار است، لذا این دو بال با هم‌افزایی و اخلاص و به دور از خودنمایی، در این حماسه عظیم انجام وظیفه می کند. 

میراحمدی عنوان کرد: در مجموع کاری که باید در ۵ سال انجام می‌شد، در یک سال با تلاش‌های شبانه‌روزی و جهادی انجام شد و امسال مسیر ایلام - مهران به صورت چهارخطه در اختیار زوار و مردم عزیز ایلام قرار می‌گیرد؛ علاوه بر این، امکانات زیرساختی و بهداشتی نیز فراهم شده است. 

رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی با بیان اینکه اربعین حسینی یک حرکت عبادی سیاسی و معنوی است، تاکید کرد: موکب‌داران عزیز ضمن اینکه به زوار خدمات ارائه می‌دهند در خصوص تقویت معنویت زوار هم باید خود را مسئول بدانند، لذا موکب‌ داران در جهت ارتقا فرهنگ و حفظ فرهنگ زیارت اربعین نیز نقش آفرینی کنند. 

وی اضافه کرد: افتخار می کنیم در این دو سال دولت مردمی و اربعینی با حضور مسئولان مردمی، تحولات عظیمی در حوزه های زیرساختی توسط این دولت صورت گرفته است که استاندار ایلام به بخشی از اقدامات در مرز مهران اشاره کرد، اگر در چند ماه گذشته به مرز های مهران، شلمچه و چذابه سری زده باشید، خواهید دید که مرزها و پایانه‌ های ما تبدیل به کارگاه های عظیم عمرانی شده و علاوه بر این، مردم این مناطق نیز از توسعه این زیرساخت ها بهره مند هستند.

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، میر احمدی معاون امنیتی وزیر کشور، معاونین استاندار، فرماندهان نظامی و انتظامی استان و مدیران کل استانی نیز در این اجتماع حضور دارند و میهمان و سخنرانان ویژه این آئین معنوی، میر احمدی معاون امنیتی وزیر کشور و حجت الاسلام والمسلمین آقاجانپور نماینده ولی فقیه در وزارت دفاع هستند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1439820

مهمترین اخبار ایران و جهان: