نیوز سیتی!
21 مرداد 1402 - 17:49

آمادگی پلیس برای جمع آوری کامل معتادین متجاهر

کرمانشاه- فرمانده انتظامی استان کرمانشاه با بیان اینکه طرح ساماندهی محلات حاشیه نشین شهر کرمانشاه نیازمند بازنگری است از آمادگی پلیس برای جمع آوری کامل معتادین متجاهر خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی حاجیان بعد از ظهر شنبه در نشست خبری که به مناسبت گرامیداشت روز خبرنگار در سالن جلسات ستاد فرماندهی برگزار شد با تقدیر از زحمات خبرنگاران، اظهار کرد: جرم نتیجه آسیب‌های اجتماعی است لذا مسئولان بایستی بازنگری در وضعیت موجود کنند.

وی افزود: بخش عمده آسیب‌های اجتماعی در کرمانشاه به بحث معتادین متجاهر برمی‌گردد که ماده ۱۵ و ۱۶ و نیز ماده ۴۲ در رابطه با جمع آوری و نگهداری معتادین متجاهر باید با هم اجرایی شود.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه بیان کرد: در حال حاضر معتادین متجاهر بعد از ۶ ماه نگهداری در کمپ‌ها رهاسازی می‌شوند و مجدداً باعث آسیب‌های اجتماعی زیادی در جامعه خواهند شد.

حاجیان با اشاره به آمار حدود سه هزار و ۵۰۰ نفری معتادین متجاهر در شهر کرمانشاه، تصریح کرد: کمپ‌های این شهر ظرفیت نگهداری این تعداد را ندارند لذا باید این ظرفیت توسط نهادهای مرتبطی از جمله شهرداری، بهزیستی و شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استانداری آماده شود.

به گفته وی، در حال حاضر یک هزار و ۱۰۰ نفر معتاد متجاهر از سطح شهر کرمانشاه جمع آوری و در کمپ‌ها نگهداری می‌شوند.

حاجیان تاکید کرد: نیروی انتظامی این توان را دارد که ظرف مدت ۴۸ ساعت تمام معتادان متجاهر را از سطح شهر جمع آوری کند اما باید ظرفیت و محل نگهداری این معتادین توسط نهادهای مربوطه آماده باشد.

وی با اشاره به اینکه در محله آقاجان شهر کرمانشاه نیز اقدامات قهری انجام شد، افزود: باید از قبل اقدامات قهری جایگزین مناسبی برای آن اندیشیده شود، لذا سازمان‌های مرتبط پای کار بیایند و به وظایف خود در حوزه آسیب‌های اجتماعی خصوصاً بحث معتادین متجاهر عمل کنند.

بیشتر سرقت‌های کرمانشاه را سرقت خرد تشکیل می‌دهد

حاجیان به حوزه سرقت‌های خرد اشاره کرد و گفت: بر اساس آمارها طی چهار ماه سپری شده از سال جاری از مجموع سرقت‌ها ۶۳ درصد آن سرقت‌های خرد بوده است با وجود اینکه این سرقت‌ها ارزش مالی آن‌چنانی نداشته اما متأسفانه باعث ایجاد احساس ناامنی در جامعه شده است.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه از تکمیل بانک اطلاعاتی مجرمین سابقه‌دار در این استان خبر داد و خاطر نشان کرد: به دلیل اجرای طرح‌های مختلف از جمله تشکیل این بانک اطلاعاتی طی چهار ماهه سپری شده از سال جاری تاکنون در حوزه سرقت‌های مهم ۱۶ درصد کاهش داشتیم.

وی با بیان اینکه پایه‌ها و مؤلفه‌های امنیت مشخص است، ادامه داد: همه مجرمین سابقه‌دار در این استان تحت کنترل، پایش و رصد قرار دارند.

حاجیان به حوزه خرده فروشان مواد مخدر نیز اشاره کرد و ادامه داد: تاکنون اقدامات خوبی در این حوزه به انجام رسیده اما اولویت پلیس دستگیری خرده فروشان است، لذا برنامه‌ها و طرح‌های ویژه‌ای تا پایان سال در برخورد با این خرده فروشان به اجرا خواهد آمد.

وی با تاکید بر اینکه مردم از پلیس در چارچوب قانون انتظار دارند و پلیس نیز به وظیفه خود برابر با قانون عمل خواهد کرد، تصریح کرد: اماکنی که در آنجا فروش مواد مخدر صورت می‌گیرد در صورت تکرار فروش آن مکان به عنوان یک مکان فاسد شناسایی شده و با هماهنگی دستگاه قضائی حتماً تخریب خواهد شد.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه با اشاره به حوزه سلاح‌ها و مهمات غیر مجاز، بیان کرد: قانون‌گذار برای خریداری، نگهداری و حمل سلاح گرم غیرمجاز بین ۲ تا ۵ سال حبس در نظر گرفته است، بنابراین یکی از اولویت‌های فراجا نیز جمع آوری این سلاح‌ها و برخورد قانونی است.

حاجیان از افرادی که سلاح گرم غیرمجاز در منزل نگهداری می‌کنند خواست تا این اسلحه‌ها را به مراجع انتظامی تحویل بدهند و خاطرنشان کرد: هیچ‌گونه تهدیدی شامل آنها نمی‌شود، اما بدانند در غیر این صورت پلیس به سراغ آنها خواهد آمد و قاطعانه نیز برخورد خواهد کرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1438564

مهمترین اخبار ایران و جهان: