نیوز سیتی!
21 مرداد 1402 - 12:23

کمک به تجهیز فضای کارگاهی در زندان های کردستان در دستور کار است

سنندج - استاندار کردستان گفت: کمک به تجهیز و توسعه فضای لازم در مجموعه زندان ها برای فعالیت های آموزشی و کارگاهی در دستور کار است و در این راستا نگاه ویژه ای به این حوزه خواهیم داشت.

به گزارش خبرنگار مهر، اسماعیل زارعی‌کوشا روز شنبه در جلسه شورای مهارت استان که به میزبانی اداره کل زندان‌ها در زندان مرکزی سنندج برگزار شد، اظهار کرد: یک بحث عمومی و ملی راجع به مهارت داریم که به عنوان یکی از حلقه‌های مفقوده ما در حوزه آموزش مطرح است.

وی افزود: بسیاری از فارغ التحصیلان فاقد مهارت‌های لازم برای حضور در بازار کار هستند که باید این مهم جبران شود.

استاندار کردستان خاطر نشان کرد: در استان اقدامات خوبی برای مهارت آموزی صورت گرفته اما هنوز تا شرایط مطلوب فاصله داریم.

زارعی کوشا افزود: کار بسیار خوبی در اداره کل زندان‌ها برای مهارت آموزی زندانیان استان صورت گرفته است و این افراد می‌توانند با کسب درآمد به یاری خانواده‌هایشان نیز بیایند.

وی اظهار داشت: مهارت آموزی به زندانیان اقدام پسندیده‌ای است و امروز از نزدیک در جریان اقدامات قابل تقدیر در حوزه مهارت آموزی برای زندانیان قرار گرفتیم.

استاندار کردستان تصریح کرد: کمک به تجهیز و توسعه فضای لازم در مجموعه زندان‌ها در دستور کار است و در این راستا نگاه ویژه ای به این حوزه خواهیم داشت.

زارعی کوشا افزود: اشتغال زندانیان در شهرک‌های صنعتی و واحدهای تولیدی سطح استان باید هرچه بیشتر در دستور کار قرار گیرد.

وی تأکید کرد: خیرین استان نیز باید با تشویق تولیدکنندگان و صنعتگران برای به کارگیری زندانیان این مهم را به یک گفتمان تبدیل کنند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1437920

مهمترین اخبار ایران و جهان: