نیوز سیتی!
01 مرداد 1402 - 12:16

برگزاری مراسم«احلی من العسل»درآذربایجان غربی/فعالیت۱۳۰۰هیئت مذهبی

 ارومیه - مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی فردا دوشنبه همزمان با ششم محرم مراسم «احلی من العسل مصادف» در مصلای امام خمینی ارومیه با همکاری نهادها و سازمان‌های مربوطه برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام منصور امامی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه رویکرد امسال محرم جهاد تبیین باهدف امید آفرینی و نشر خوبی‌ها است، افزود: هدف این است که زیبایی‌های جامعه حسینی را منتشر کنیم و یکی از بارزترین حرکت‌های امام حسین علیه‌السلام، با وجود غم و غصه و بلا، سرشار از زیبایی و خوبی بود و وجه تمایز این حرکت با حرکت‌های دیگر همین است و امسال نیز سعی بر این است که زیبایی‌های عزاداری و وفاق ملی در رسانه‌ها روایت شود.

حجت‌الاسلام امامی همچنین از برگزاری مراسم یوم العباس در ارومیه خبر داد و گفت: مراسم تجمع متحد هیئات مذهبی ارومیه، عصر تاسوعا بعدازظهر با عنوان یوم العباس برگزار می‌شود و امیدواریم این حرکت به یک حرکت محوری و رکن وحدت هیئات مذهبی تبدیل شود.

حجت‌الاسلام امامی عنوان کرد: همه ساله در ایام محرم یک شعار محوری برای عزاداران انتخاب می‌شود که همه برنامه‌ها و تولیدات محتوا حول و محور آن برگزار می‌شود و شعار امسال محرم هم «در زیر خیمه‌اش همه یک خانواده‌ایم» است که بر جامعه " إِنِّی سِلْمٌ لِمَنْ سَالَمَکُمْ وَ حَرْبٌ لِمَنْ حَارَبَکُمْ"، وفاق ملی و محور بودن خانواده‌ها تأکید دارد.

فعالیت ۱۳۰۰ هیئت مذهبی همزمان با ماه محرم در آذربایجان غربی

وی افزود: در آذربایجان غربی حدود ۱۳۰۰ هیئات مذهبی فعال هستند که با اخذ مجوز از تبلیغات اسلامی به عزاداری و سوگواری می‌پردازند و دستورالعمل‌های لازم برای برگزاری عزاداری‌ها نیز به هیئات مذهبی اعلام شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی اظهار کرد: سیاست تبلیغات اسلامی مردمی‌سازی جریان‌ها و مناسبت‌هاست و این مسئله در ماه محرم هم ادامه خواهد داشت و در این راستا ضمن راهبری مراسم و تسهیلگری و هماهنگی‌های لازم به روایتگری رسانه‌ای مراسم شاخص محرم می‌پردازد.

حجت‌الاسلام امامی از اعزام ۱۵۰۰ روحانی به مساجد آذربایجان غربی خبر داد و گفت: اعزام روحانیون به دو شیوه حضوری و سامانه‌ای صورت می‌گیرد که افراد می‌توانند با مراجعه به ادارات تبلیغات اسلامی و یا سامانه شمع برای مراسم محرم و صفر درخواست روحانی بدهند و نرم‌افزار تولید محتوای ویژه محرم هم در تبلیغات اسلامی تولید شده است که در اختیار روحانیون قرار داده خواهد شد.

وی از برگزاری ستاد شئون فرهنگی و تشکیل کارگروه‌های فرهنگی در استان قبل از محرم خبر داد و عنوان داشت: در راستای شعار سال محرم امثال طلایه‌داران تبلیغ و اجتماع هیئات مذهبی به‌صورت متحد برگزار شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی تصریح کرد: همایش از غدیر تا محرم در ارومیه باهدف تجلیل از فعالین مردمی غدیر برگزار شد و به‌رسم همه ساله که از فعالین هیئت تجلیل می‌شود و امسال نیز از ۷ میان‌دار برگزیده هیئات مذهبی استان با اهدای نشان حبیب تجلیل شد.

حمایت و رونق بخشی به روضه‌های خانگی همزمان با ماه محرم

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی تأکید کرد: اقلام غذایی برای هیئات مذهبی و مساجد جهت طبخ غذا در ایام محرم توزیع می‌شود و افراد داوطلب برای طبخ غذا می‌توانند به ادارات تبلیغات اسلامی مراجعه کنند.

وی افزود: عزاداری‌های خیابانی در روز تاسوعا و عاشورای حسینی در نقاط مختلف استان برگزار می‌شود و با مجموعه‌ها و نهادهای مختلف جهت برگزاری هر چه باشکوه‌تر و امن‌تر مراسم هماهنگی‌های لازم صورت گرفته است و از فرماندهان نیروی انتظامی و کادر خدومشان تقدیر می‌کنیم که در ایام محرم برای تأمین امنیت عزاداری‌ها تلاش‌های بی‌وقفه انجام می‌دهند.

حجت‌الاسلام امامی اضافه کرد: حمایت و رونق بخشی به روضه‌های خانگی، حمایت از رسانه‌های خودجوش مردمی برای روایتگری اتفاقات خوب عزاداری و ابراز محبت مردم به اهل‌بیت، توجه ویژه به برنامه‌های نوجوانان، استفاده از مبلغین توانمند در ایام محرم، راه‌اندازی پویش صدای هیئت برای انعکاس و بازتاب فعالیت‌های هیئات مذهبی در آذربایجان غربی از دیگر برنامه‌های تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی گفت: توجه ویژه به برنامه‌ها نوجوان از اولویت‌های تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی است و در آینده رویداد «نوآوین» ویژه نوجوانان پسر برگزار می‌شود و رویداد دختران حاج‌قاسم برای دختران نوجوان نیز درگذشته برگزار شده است و هدف از این رویدادها تربیت کنشگران نوجوان، احساس مسئولیت نوجوانان نسبت به مسائل جامعه، تثبیت شخصیت آن‌ها و آموزش شناسایی مشکلات و حل مسائل است و بعد از برگزاری رویداد دختران حاج‌قاسم، دختران نوجوان به یک نیروی توانمند و فعال تبدیل شده‌اند و خودشان اقدام به برگزاری مراسم می‌کنند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1394720

مهمترین اخبار ایران و جهان: