نیوز سیتی!
04 مرداد 1402 - 11:40

هم مرزی اردبیل با آذربایجان زمینه مناسبی برای درآمد ارزی است

اردبیل- مدیرکل برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی جهاددانشگاهی گفت: جهاد دانشگاهی می‌تواند از فرصت هم مرز بودن با آذربایجان استفاده کرده و به درآمد ارزی برسد.

به گزارش خبرنگار مهر، سید رضا طباطبایی صبح چهارشنبه در مراسم معارفه و تودیع سرپرست جهاد دانشگاهی با اشاره به هم مرز بودن استان اردبیل با کشور آذربایجان و ظرفیت‌های گردشگری این استان اظهار کرد: جهاد دانشگاهی می‌تواند از این فرصت استفاده بهینه کرده و به درآمد ارزی برسد.

وی افزود: در حال حاضر فعالیت شاخص واحد اردبیل مجموعه مرکز درمان ناباروری قفقاز است که اهمیت ویژه به لحاظ چالش‌های اساسی در جامعه با رویکرد فرزندآوری دارد که از تأکیدات مقام معظم رهبری نیز می‌باشد.

مدیرکل برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی جهاد دانشگاهی با اشاره به اینکه در دهه‌های گذشته زاد و ولد در کشور رو به کاهش بوده است، ادامه داد: ۴ میلیون زوج نابارور در کشور وجود دارد که ۹۵ درصد از این تعداد قابل درمان هستند و مرکز درمان ناباروری واحد اردبیل می‌تواند در چرخه افزایش جمعیت نقش مناسبی داشته باشد.

طباطبایی همچنین جنگل فندقلو را یک ظرفیت مناسب برای انجام تحقیقات بیشتر عنوان کرد و گفت: با توجه به تحقیقات و کارهای انجام شده توسط جهاد دانشگاهی استان اردبیل در این زمینه، این ظرفیت می‌تواند فرصت مناسب برای انجام تحقیقات گسترده در آینده باشد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1404820

مهمترین اخبار ایران و جهان: