نیوز سیتی!
04 مرداد 1402 - 12:14

پوتین: آفریقا یکی از قطب‌های جهان چندقطبی است

رئیس جمهور روسیه بر نقش آفریقا به عنوان یکی از قطب‌های جهان چندقطبی تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه با ارسال پیام خوشآمدگویی به شرکت‌کنندگان در مجمع اقتصادی و بشردوستانه روسیه-آفریقا، بر نقش آفریقا به عنوان یکی از قطب‌های جهان چندقطبی روبه‌رشد تاکید کرد.

پوتین در این پیام که تارنمای کرملین آن را منتشر کرده است، گفت: آفریقا امروز با اعتمادی بیشتر و بیشتر خود را به عنوان یکی از قطب‌‎های جهان چندقطبیِ نوظهور معرفی می‌کند. پیشرفت آنها در حوزه‌های گسترده‌ای از جمله تولید، کشاورزی، زیرساخت حمل و نقل، سوخت و انرژی، بهداشت، درمان و آموزش شتاب گرفته است.

وی تاکید کرد: مسکو از تمایل کشورهای آفریقایی برای تضمین پیشرفت و ثبات اجتماعی-اقتصادی حمایت می‌کند. طی چند سال اخیر، همکاری روسیه و آفریقا به سطوح تازه‌ای رسید و این مساله مهم است. تمایل داریم در این مسیر حرکت و در راستای رونق تجارت و سرمایه‌گذاری، کار کنیم و برای رسیدگی به مسائل اضطراری از جمله فقر، آموزش نیروی کار نوین، حصول اطمینان از امنیت غذایی و مقابله با تغییرات اقلیمی، همکاری و تلاش مشترک را افزایش دهیم.

رئیس جمهور روسیه خاطرنشان کرد: همچنان برای کمک به شرکای آفریقایی خود به هر نحو ممکن متعهد هستیم تا آنها حاکمیت ملی و فرهنگی خود را تقویت و در حل و فصل چالش‌های منطقه‌ای و جهانی، نفشی فعال‌تر ایفا کنند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1404964

مهمترین اخبار ایران و جهان: