نیوز سیتی!
23 مرداد 1402 - 20:21

ظرفیت شهرستان آوج در تحقق اهداف جمعیتی مناسب است

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری قزوین گفت: ظرفیت شهرستان آوج برای تحقق اهداف جمعیتی استان بسیار بالا بوده و باید برای آن برنامه ریزی کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از آوج، کبری علیخانی عصر امروز در نشست ستاد حمایت از خانواده و جوانی جمعیت شهرستان آوج که در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد، با بیان این که ظرفیت شهرستان آوج برای تحقق اهداف جمعیتی استان بسیار بالا بوده و باید برای آن برنامه ریزی کرد، گفت: وضعیت آماری در این شهرستان نشان می دهد که ظرفیت‌های لازم برای افزایش جمعیت در آوج بهتر از سایر شهرستان‌ها است.

وی افزود: هر شهرستان در استان قزوین نیازمند یک برنامه ریزی مجزا است چراکه هر منطقه ای شرایط فرهنگی اجتماعی متفاوتی دارد و نمی توان برای همه مناطق نسخه یکسانی تجویز کرد.

این مسوول ادامه داد: فرهنگ مردم شهرستان آوج به باورها و ارزش‌های سنتی نزدیک تر است و با حمایت و تسهیل گری حاکمیت در حوزه های آموزشی و اقتصادی و هم افزایی نیروهای مردمی می توان شرایط این شهرستان را ارتقاء داد.

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری قزوین یادآور شد: به شکل ویژه باید یک طرح برای روستای اردلان داشته باشیم، آمار بالایی از قشر جوان و نوجوان در این روستا فعالیت دارند که با سرمایه گذاری های مادی و معنوی می‌توان به دستاوردهای خوبی رسید.

گفتنی است که مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری قزوین در سفر خود به شهرستان آوج پس از بازدید از کتابخانه تازه تاسیس روستای اردلان، در جریان فقدان دبیرستان دخترانه با وجود آمار بالای دانش آموزان و عدم وجود بازارچه دائمی برای فروش محصولات مشاغل خانگی قرار گرفت و پس از شنیدن دغدغه بانوان تاثیرگذار این منطقه قول مساعد جهت پیگیری مسائل داد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1442520

مهمترین اخبار ایران و جهان: