رئیس دانشگاه تهران گفت: شرکتها میدانند اگر مسئولیتهای اجتماعی خود را انجام ندهند فضای رقابتی را از دست خواهند داد زیرا افکار عمومی به مسئولیت پذیری اجتماعی اهمیت میدهند.
به گزارش خبرنگار مهر، پنجمین همایش ملی ترویج اخلاق حرفهای و مسئولیت پذیری اجتماعی ظهر امروز در تالار علامه امینی دانشگاه تهران برگزار شد.
خبرنگار مهرمحمد مقیمی رئیس دانشگاه تهران در این همایش با بیان اینکه بالاترین سطح مسئولیت اجتماعی اثرگذاری شرکتها است، گفت: شرکتها در بسیاری از کشورهای دنیا به دلیل اینکه تنبیه نشوند موظف به انجام مسئولیتهای اجتماعی خواهد شد. این شرکتها به مسئولیتهای اجتماعی اهمیت میدهند؛ نه به خاطر اینکه به مسئولیتهای اجتماعی باور داشته باشند بلکه میدانند اگر مسئولیتهای اجتماعی را انجام ندهند فضای رقابتی را از دست خواهند داد زیرا افکار عمومی به مسئولیت پذیری اجتماعی اهمیت میدهند.
رئیسمقیمی با بیان اینکه در دانشگاه تهران خود را ملزم به مسئولیت پذیری در حوزه اجتماعی میدانیم؛ گفت: امروزه بحث مسئولیت پذیری در میان شهروندان به یک رویه معمول تبدیل شده است؛ ما باید تلاش کنیم این سطح از اهمیت به مسئولیت اجتماعی را از یک سطح تبلیغاتی برای شرکتها به یک سطح هنجاری برسانیم.
سطحمقیمی افزود: مسئولیت اجتماعی شرکتها نه صرفاً به دلیل فشار حاکمیت بلکه باید به دلیل دغدغهمندی آنان پیگیری شود.
دغدغهمندیرئیس دانشگاه تهران افزود: اینکه ما دانشجویان را آموزش دهیم اما اهمیتی به فارغ التحصیلان ندهیم و کاری نداشته باشیم که آنان چه آیندهای خواهند داشت با وظیفه ما در امر مسئولیت اجتماعی مغایر خواهد بود.
رئیسالتحصیلانمغایر خواهدمقیمی گروههای جهادی دانشجویان را از نمونههای مسئولیت پذیری اجتماعی دانست و گفت: امیدواریم بتوانیم در اجتماعی شدن علم هم نقش داشته باشیم و جامعه را از این امر بهره مند کنیم و ضمن آنکه به چالشهای خود نیز پاسخ دهیم؛ یکی از اقدامات ما در این زمینه راه اندازی تلویزیون اینترنتی دانشگاه تهران بود.
شناسه خبر: 461992