نیوز سیتی!
30 فروردین 1402 - 09:09

توزیع ۲۰ هزار نهال در حوزه هدف «ترسیب کربن» گلستان

معاون فنی و آبخیزداری گلستان گفت: ۲۰ هزار نهال مثمر و غیرمثمر در حوزه های هدف ترسیب کربن گلستان در سال گذشته بین جوامع محلی توزیع شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا نقوی شامگاه سه شنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: ۲۰ هزار نهال مثمر و غیرمثمر در حوزه‌های هدف ترسیب کربن گلستان در سال گذشته بین جوامع محلی توزیع شده است.

معاون فنی و آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان گفت: نهال‌های صنوبر، گردو، گیلاس و گلابی در بین جوامع محلی روستاهای هدف ترسیب کربن با هدف زراعت چوب و ایجاد باغ توزیع شده است.

وی عنوان کرد: در سال گذشته بیش از چهار هزار اصله گل محمدی و ۱۲۱ هزار نشاء گیاهان دارویی مثل آویشن و اسطوخدوس هم توزیع شده است.

نقوی ادامه داد: نهال کاری مثمر و غیرمثمر، کشت گیاهان دارویی، برگزاری دوره‌های آموزشی، تشکیل صندوق‌های خرد اعتباری روستایی، بانکت بندی و اصلاح اراضی شیب دار از جمله اقدامات انجام شده در اجرای این پروژه است.

معاون فنی و آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان گفت: پروژه‌های ترسیب کربن مدل موفق طرح‌های مشارکت مردمی در منابع طبیعی گلستان بوده و هدف آن مشارکت جوامع محلی، حفاظت از منابع طبیعی و کاهش گازهای گلخانه‌ای است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1158792

مهمترین اخبار ایران و جهان: