نیوز سیتی!
18 فروردین 1402 - 14:38

سوءاستفاده دشمن از مشکلات اقتصادی و معیشتی/ تورم بالا خلاف عدالت اسلامی است

ائمه جمعه استان زنجان عبرت‌آموز بودن برجام را تنها فایده آن دانسته و اقتدار و پیروزی جبهه مقاومت در مقطع فعلی تاکید کرده و گفتند: تورم بالا موجب سوء استفاده دشمن می‌شود و نظام اسلامی هر خدمتی کرده باشد اما اقتصاد و معیشت مشکل داشته باشد خدمات دیگر نادیده گرفته می‌شود و دشمن از این مشکل برای ناکارآمد جلوه دادن نظام اسلامی استفاده می‌کند.

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، ائمه جمعه استان زنجان در خطبه‌های این هفته عبرت‌آموز بودن برجام را تنها فایده آن دانسته و اقتدار و پیروزی جبهه مقاومت در مقطع فعلی تاکید کرده و گفتند: تورم بالا موجب سوء استفاده دشمن می‌شود و نظام اسلامی هر خدمتی کرده باشد اما اقتصاد و معیشت مشکل داشته باشد خدمات دیگر نادیده گرفته می‌شود و دشمن از این مشکل برای ناکارآمد جلوه دادن نظام اسلامی استفاده می‌کند.

حجت‌الاسلام علی موسوی امام جمعه قیدار در خطبه‌های این هفته نماز اظهار کرد: تنها فایده برجام، تجربه‏‌اى است که باید از آن درس گرفت‏ درس‌‏ها و عبرت‏‌هایى که به‌‏ویژه براى شیفتگان دولت‏‌هاى سلطه‌‏طلب غربى، در هر زمانى مفید فایده و عبرت‏‌آموز است.

امام جمعه قیدار با بیان اینکه دولت انقلابی جمهوری اسلامی ایران  بر یک توافق قوی با تعهدات طرف مقابل و تضامین مشخص برای رفع تحریم‌ها همراه با راستی آزمایی  تاکید دارد، افزود: بایدن و حزب دموکرات که این روزها در باتلاق شکست‌های منطقه‌ای از یک سو و درگیر شدن در جنگ اوکراین از سوی دیگر و مخالفت‌های انتخاباتی حزب رقیب در داخل مواجه است بنابراین می‌خواهند با ایجاد فشارهای مصنوعی با قصد تاثیرگذاری بر افکار عمومی مردم، تیم مذاکره کننده ایران را تحت فشار قرار دهند و به اهداف خود برسند.

وی تصریح کرد: الان الحمدلله در همه جبهه‌ها پیروزی از آن جبهه مقاومت است و خبرهای خوبی می‌رسد و در حال حاضر رژیم صهیونیستی واقعا مستاصل شده به طوری که رژیم صهیونیستی از بدو تاسیس تاکنون بدترین روزها را تجربه می‌کند.

تورم بالا موجب سوء استفاده دشمن می‌شود

همچنین حجت‌الاسلام سید عمران حسینی‌نسب امام جمعه سلطانیه در خطبه‌های نماز جمعه به تبیین شعار سال، مهار تورم و رشد تولید پرداخت و با بیان اینکه انتخاب شعار سال از سوی مقام معظم رهبری با هدف بسیج امکانات و ظرفیت‌های کشور در راستای ایحاد بهبود و تحول در فضای اقتصادی جامعه است و لذا شعار سال مطالبه‌ منحصر به یک سال خاص نیست چرا که مقام معظم رهبری در سال‌های گذشته هم بر این مساله تاکید داشتند، افزود: شعار مهار تورم و رشد تولید برای سال ۱۴۰۲ نشان دهنده اولویت آن در شرایط کنونی است.

امام جمعه سلطانیه به اهمیت مهار تورم و رشد تولید پرداخت و با بیان اینکه مهار تورم و رشد تولید موجب تقویت اقشار ضعیف و کم درآمد جامعه می‌شود و بدون این دو تقویت آنان ممکن نیست و هر چقدر هم حقوق‌ها بیشتر شود ولی تورم مهار نشود، افزایش حقوق‌ها کارآیی نخواهد داشت، ادامه داد: وجود تورم بالا خلاف عدالت اسلامی است برای اینکه هر چه قدر تورم بالا باشد بر اقشار ضعیف فشار وارد می‌شود.

وی به آثار دیگر عواقب تورم اشاره کرد و گفت: تورم بالا موجب سوء استفاده دشمن می‌شود و نظام اسلامی هر خدمتی کرده باشد اما اقتصاد و معیشت مشکل داشته باشد خدمات دیگر نادیده گرفته می‌شود و دشمن از این مشکل برای ناکارآمد جلوه دادن نظام اسلامی استفاده می کند.

حسینی‌نسب با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری به مساله حجاب و با بیان اینکه حجاب محدودیت شرعی و قانونی دارد و کشف حجاب حرام شرعی و حرام سیاسی است زیرا کشف حجاب وسیله‌ای سیاسی دشمن علیه نظام اسلامی شده و به دشمن در توطئه و براندازی علیه کشور کمک می کند، با قدردانی از مواضع صریح رؤسای جمهور و قوه قضائیه در باره پدیده بی حجابی گفت: با برنامه‌ریزی صحیح قطعا دشمن ناکام خواهد ماند.

امام جمعه سلطانیه به اهمیت و فضائل شب‌های قدر اشاره کرد و با بیان اینکه ماه رمضان شرافت ذاتی دارد و ماه رمضان پر فضیلت ترین ماه سال و ماه نزول قرآن است و نزول قرآن در شب قدر است، گفت: اگر انسان یک سال را به غفلت سپری کرده و از ماه رمضان هم بهره کافی نبرده باشد، شب قدر تنها راه جبران گذشته است.

پیروزی در دادگاه لاهه نمایش قدرت ایران است

حجت‌الاسلام محمدرضا علی‌اکبری امام جمعه ماهنشان هم در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با بیان اینکه بعد از مدتها پیگیری حقوقی بالاخره دیوان بین‌المللی دادگستری در خصوص پرونده شکایت ایران علیه دولت آمریکا و در خصوص برخی از اموال مسدود شده به سود تهران حکم کرد، افزود: این پیروزی اقتدار حقوقی و اثبات حقانیت ایران در اوج مظلومیت بود و این رای در مجموع نشان از استحکام دلایل و استنادهای مورد اشاره تهران است.

امام جمعه ماهنشان تاکید کرد: پیروزی در دادگاه لاهه نمایش قدرت ایران است و این پیروزی یک برگ برنده و نمایش قدرت برای جمهوری اسلامی ایران تلقی می‌شود و این موفقیت در لاهه نردبان پیروزی های بعدی است.

وی از مسئولین استانی و شهرستانی خواست تا ظرفیت‌های موجود در شهرستان را شناسایی و موانع موجود در راه تولید را رفع و تولید هر چه بیشتر در شهرستان را نهادینه کنند.

کمبود نیرو در ادارات ماهنشان

علی‌اکبری با گلایه از کمبود نیروی انسانی در ادارات شهرستان ماهنشان و با بیان اینکه چارت اداری ۱۲ نفر بوده اما با سه یا چهار نفر مشغول کار هستند و یا افرادی که بازنشسته می‌شوند یا منتقل می‌شوند، جایگزینی برای آن‌ها وجود ندارد، تصریح کرد: انجام کارهای این افراد بر عهده افراد باقیمانده است که یا تخصص ندارند و یا به خاطر مشغله زیاد کاری نمی‌توانند به امورات رسیدگی کنند همچنین افرادی هم که غیربومی به ادارات ماهنشان گسیل می‌شوند.

امام جمعه ماهنشان با بیان اینکه نیروهای غیربومی یا توانایی ندارند و یا  اینکه در حال رفت و آمد در مسیر طولانی و صعب العبور شهرستان هستند، ادامه داد: این امر باعث جا ماندن کارها و نارضایتی افرادی که از روستاهای دور و نزدیک می‌آیند شده است لذا ما از مسئولین و دولت مردان مردمی و انقلابی می‌خواهیم تا ندای این مردم را بشنوند و چاره‌ای برای این مشکلات بیندیشند.

انقلاب روز به روز قدرمتمندتر می‌شود

همچنین امام جمعه خرمدره حسینعلی زاهدی‌پور با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در ارتباط با مسائل فرهنگی، اقتصادی و سیاسی، همانگونه که رهبری معظم انقلاب فرمودند: جایگاه منطقه‌ای و بین‌المللی ایران و محور مقاومت روز به روز قوی‌تر و برجسته‌تر شده است.

امام جمعه خرمدره با بیان اینکه 20 فروردین سالروز قطع رابطه آمریکا با ایران (1359ش) است، ادامه داد: آرزوی دشمنان انقلاب که از روز اول انقلاب در قالب پیش‌بینی و تحلیل ارائه شده، سقوط و شکست انقلاب بوده است، این در حالی است که انقلاب اسلامی ایران نه تنها ضعیف نشده، بلکه روز به روز قوی‌تر شده و محور مقاومت را نیز مدیریت کرده است و آمریکا برای مقابله با ایران اسلامی، هزاران میلیارد هزینه داده و هزاران نفر را به کشتن داده که به هیچ نتیجه‌ای نرسیده است.

وی با تاکید بر اینکه تورم شدید و برخی آسیب‌های فرهنگی، شیرینی جایگاه برجسته ایران را تحت الشعاع قرار داده است، افزود: بنابراین مسئولان کشوری و منطقه‌ای باید به فکر حل مشکلات مربوط به اقتصاد و بدحجابی و بی‌حجابی باشند.

پایان پیام/73004

منبع: فارس
شناسه خبر: 1133448

مهمترین اخبار ایران و جهان: