نیوز سیتی!
21 فروردین 1402 - 22:13

۵۰۰ واحد مقاوم سازی شده در آذربایجان غربی به بهره برداری می رسد

ارومیه - مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی گفت: همزمان با سالروز افتتاح حساب ۱۰۰ امام (ره) در استان ۵۰۰ واحد مقاوم سازی شده به بهره برداری می رسد.

جعفر برزگر در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: به مناسبت سالروز افتتاح حساب ۱۰۰ امام (ره) و تأسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ۲۰ طرح عمرانی اجرای طرح هادی روستایی در سطح ۱۴ شهرستان با اعتبار بالغ بر ۳۰۰ میلیارد ریال به افتتاح و بهره برداری خواهد رسید.

وی ادامه داد: همچنین با توجه به اهمیت مقاوم سازی در سطح استان آذربایجان غربی ۵۰۰ واحد مقاوم سازی و بهسازی شده در سطح ۱۸ شهرستان استان نیز مورد افتتاح قرار خواهد گرفت.

برزگر اظهار کرد: ۲۱ فروردین ماه ۱۳۵۸ یکی از نقاط عطف تاریخ پرشکوه انقلاب اسلامی به فرمان تاریخی بنیانگذار کبیر انقلاب حضرت امام راحل (ره) در افتتاح حساب ۱۰۰ و تأسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و محرومیت زدایی از زندگی محرومین و مستضعفین خصوصاً در روستاها و تأمین مسکن است.

وی یادآور شد: نگاه دور اندیشانه و دستور حکیمانه ایشان مبنی بر افتتاح حساب ۱۰۰ و تأسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تنها ۹ روز پس از استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی، نشان از اهمیت و جایگاه ویژه مساله تأمین مسکن در برقراری عدالت اجتماعی و اقتصادی در جامعه دارد.

برزگر گفت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی طی چهار دهه منشأ خدمات فراوانی در تأمین مسکن محرومین و اقشار کم درآمد، خدمت رسانی به روستاییان و محرومیت زدایی در رابطه با تهیه و اجرای طرح‌های هادی روستایی، بهسازی و نوسازی مسکن، صدور سند مالکیت، تملک و تفکیک و واگذاری زمین، احیا بافت با ارزش و بازسازی مناطق آسیب دیده از سوانح طبیعی داشته است که به همین سبب مقام معظم رهبری این نهاد انقلابی را از صدقات جاریه و یکی از با برکت ترین یادگارهای امام بزرگوار عنوان کرده‌اند.

امروز در نخستین روز از دهه افتتاح حساب ۱۰۰ حضرت امام ره اجرای طرح هادی روستایی در روستای برهانلو ارومیه و ۳۰ واحد مقاوم سازی و بهسازی شده در سطح شهرستان با حضور مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و مدیرکل انور روستایی استانداری مورد افتتاح و بهره برداری قرار گرفت.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1139792

مهمترین اخبار ایران و جهان: