نیوز سیتی!
01 اردیبهشت 1402 - 15:23

نقاط ضعف نظام باید شناسایی و تبدیل به نقاط قوت شود

امام ممعه شیراز گفت: مسلما در مجموعه نظام‌، یک جاهایی نقاط ضعف داریم این نقاط ضعف نباید از نگاه دلسوزان انقلاب اسلامی پنهان باشد، اول نقاط ضعف باید شناسایی شود، دوم این نقاط باید برطرف شود و تبدیل به نقاط قوت شود

 به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، آیت‌الله دژکام در خطبه‌های امروز نمازجمعه شیراز گفت: محور اصلی سخنم راجع به مسئله تحول است که مقام معظم رهبری در سخنرانی آغاز سال در حرم مطهر رضوی مفصل هم صحبت کردند، تحول به فرموده مقام رهبری به معنای شناسایی نقاط ضعف است؛ ما مسلما در مجموعه نظام‌، یک جاهایی نقاط ضعف داریم این نقاط ضعف نباید از نگاه دلسوزان انقلاب اسلامی پنهان باشد.

امام جمعه شیراز افزود:برخی گمان می‌کنند که پنهان کردن یک نقطه ضعف از چشم دلسوزان کار درستی است، نه! چون وقتی ندانسته اقدامی برای آن نمی‌کند، اول نقاط ضعف باید شناسایی شود، دوم این نقاط باید برطرف شود و تبدیل به نقاط قوت شود، سوم این کار به فرموده رهبری با یک حرکت جهادی باید انجام شود نه اینکه بگوییم شد شد نشد نشد.

آیت‌الله دژکام گفت: در یک مرکزی از ادارات استان گزارشی تهیه کردند که باید کارهایی شود به انها گفتم که با این‌برنامه به نظرتان چقدر به نتیجه برسیم؛ بررسی کردیم دیدیم این مسئله بنای تمام شدن ندارد، برای مردم مسئله حل نمی‌شود برخی خیال می کنند که برای خودشان که نان دارد؛ این را باید تغییر دهیم 

آمده‌ایم که حل مشکل مردم کنیم 

بارها مثال زدم یک پروژه بنا بوده ۴ ساله تمام شود و اکنون ۲۴ سال است تمام نشده و پیمانکار هر سال از آن می‌خورد، حرکات جهادی یعنی اینها را کنار بگذاریم، این نوع رفتار با بودجه عمومی کشور آن هم بودجه‌ای که به اندازه کافی نیست؛ درست نیست. 

وی افزود: بعضا اعلام شده که پروژه‌ای که در حال کار است پیمانکارش در کانادا است با پول این ملت؛ خدا میداند اینها روز قیامت چه بر سرشان بیاید، خیال نکنید آسان است خوردن این پول‌ها؛ این حاصل خون هزاران شهید است که باید برای مردم نان و رفاهش؛ سود باید متعارف و معقول باشد اما این سود است یا دارد باج می‌گیرد از مردم؟ خون مردم را در شیشه می‌کنند،  این ظلم‌ها با نگاه تحولی رهبر معظم سازگار نیست؛ آقایان یک فکری برای این مسائل کنند.

آیت‌الله دژکام گفت: چند بار به مسئولین عرض کردم که مصرف بهینه را در ساخت و سازهای جدید لازم الاجرا کنید استاندار هم دستورش را داده است، برخی از پیمانکاران برای اینکه آسان باشد نمی‌خواهند اجرا کنند اینها رنج آور است یک میلیون خانه در سطح کشور اضافه می‌کنید بعد زمستان به ما می‌گویند به مردم بگویید گاز کمتر مصرف کنید.

امام جمعه شیراز ادامه داد: در نگاه تحولی گفتند با موعظه کار درست نمی شود چون مردم به اندازه کافی می دانند که اسراف حرام است؛ الا اینکه مهندس فکر کرده باشد با یک بخاری خانه گرم شود، با یک شمع یک حمام گرم می‌شده چون آنها فکر داشتند اگر روز بزرگداشت شیخ بهایی می‌گوییم برای اینکه اینها می فهمیدند دارند چکار می‌کنند.

پایان پیام/خ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1163248

مهمترین اخبار ایران و جهان: