نیوز سیتی!
31 فروردین 1402 - 08:37

۳ محصول ید پایه در گلستان تولید می شود

گرگان- استاندار گلستان با تأکید بر تولید محصولات ید پایه، گفت: در حال حاضر در شهرک صنعتی بندرترکمن با حمایت‌های انجام شده سه محصول ید پایه در مسیر تولید قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی‌محمد زنگانه، شامگاه چهارشنبه در دیدار صمیمی با اساتید، پژوهشگران، فناوران، نخبگان و شرکت‌های دانش‌بنیان گلستان اظهار کرد: یکی از مزیت‌های مهم استان گلستان پس از کشاورزی به طور قطع موضوع فناوری است و اکثریت کارشناسان بر روی آن اتفاق نظر دارند.

استاندار گلستان ادامه داد: اگر قرار است در این بخش به پیشرفت برسیم باید چشم انداز داشته باشیم و چشم انداز ما این است که گلستان باید به سرزمین هوشمند تبدیل شود.

وی بیان کرد: این که می‌بینید در استان گلستان اجرای پروژه فیبرنوری با سرعت در حال انجام بوده، در راستای رسیدن به این چشم‌انداز است.

زنگانه گفت: ۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات برای شرکت‌های دانش بنیان پرداخت شده که باعث افزایش تعداد شرکت‌های دانش بنیان در استان گلستان شده است.

استاندار گلستان اضافه کرد: ما ۳۱ سند بخشی داریم که اقدامات آن مشخص است و برای هر بخش برنامه داریم و با تدوین این اسناد بخشی می‌توانیم بگوییم بی‌برنامگی که استان سال‌ها از آن رنج می‌برد برطرف شده و ما برای رسیدن به یک چشم‌انداز مشخص دارای برنامه هستیم.

وی افزود: تولید ناخاصل استان گلستان پایین است و این به عنوان یکی دیگر از چالش‌های استان گلستان محسوب می‌شود و برای حل این مشکل چشم‌انداز ما این است که در افق ۱۴۰۴ درآمد ناخالص ما باید حداقل به ۱۱۲ هزار میلیارد تومان برسد.

استاندار گلستان ادامه داد: چالش بن‌بست پتروشیمی که پس از ۱۷ سال حل شده می‌تواند ۳۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری را در استان شکل دهد و ۴۰ هزار میلیارد تومان به درآمد ناخالص استان اضافه کند.

زنگانه در خصوص توجه به محصولات ید پایه تاکید کرد: در حال حاضر در شهرک صنعتی بندرترکمن با حمایت‌های انجام شده سه محصول ید پایه در مسیر تولید قرار گرفته است.

وی گفت: هر فردی که می‌خواهد در تولید محصولات ید فعالیت کند باید در صنایع تبدیلی آن هم سرمایه‌گذاری کند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1161148

مهمترین اخبار ایران و جهان: