نیوز سیتی!
08 فروردین 1402 - 09:47

انتخاب بازی‌های تدارکاتی منطقی باشد

کارشناس فوتبال با بیان اینکه باید با تیم‌هایی بازی کنیم که شرایط خوبی در جهان دارند گفت: بازی‌های تدارکاتی باید بر اساس سرمربی و بازی‌های رسمی پیش رو باشد.

غلامرضا فتح آبادی در گفتگو با خبرنگار مهر و در خصوص تساوی تیم ملی ایران برابر روسیه با هدایت سرمربی جدید گفت: تیم ملی کشورمان با هدایت امیر قلعه نویی اولین دیدار تدارکاتی خود را مقابل روسیه انجام داد و به تساوی یک بر یک دست پیدا کرد. این تیم تقریباً همان تیم کارلوس کی روش بود البته با چند تغییر به وجود آمده اما در مجموع شکل و فرم تیم ما به همان زمان کی روش برمی گشت و برابر سوریه به تساوی هم دست پیدا کرد.

وی ادامه داد: امروز باید یک دیدار دیگر را برابر کنیا برگزار کنیم، تیمی که از آفریقا می‌آید و معمولاً کشورهای آفریقایی فوتبالی هجومی و فیزیکی انجام می‌دهند و اگر تیم کنیا خوب باشد می‌تواند محک جدی برای فوتبال ملی ما بوده و کادر فنی هم به طور حتم نکات فنی خوبی را از این دیدار به دست خواهد آورد.

فتح آبادی در ادامه خاطرنشان کرد: باید برای انتخاب بازی‌های تدارکاتی وسواس زیادی به خرج دهیم نباید با هر تیمی بازی کنیم. ما می‌خواهیم در جام ملت‌های آسیا بعد از گذشت سال‌های زیاد به مقام قهرمانی دست پیدا کنیم بنابراین باید با یک تدارک قوی وارد این مسابقات شویم تا به آنچه هدفمان است دست یابیم. انتخاب بازی‌های تدارکاتی ابتدا باید به خواست سرمربی باشد، دوم اینکه باید با شرایط مسابقات جام ملت‌های آسیا هم همخوانی داشته باشد یعنی با تیم‌هایی بازی کنیم که فوتبال شأن تقریباً به سبک تیم‌هایی باشد که در جام ملت‌های آسیا حضور دارند. تاکتیک‌ها، کارهای فنی و هماهنگی تیمی باید بر همین اساس صورت بگیرد.

کارشناس فوتبال تاکید کرد: نباید فقط به اسم اینکه بازی تدارکاتی انجام می‌دهیم و تیم ملی را قوی می‌کنیم با هر تیمی به میدان برویم، اگر قرار باشد با این تفکر به جلو برویم نه تنها به تیم ملی کمک نکرده‌ایم بلکه به ضرر تیم ملی هم کار کرده‌ایم. فدراسیون نباید به خاطر اینکه تنها بگوید برای تیم ملی بازی‌های تدارکاتی ترتیب داده به هر تیمی اجازه دهد با تیم ملی کشورمان بازی کند.

وی خاطرنشان کرد: بهتر است برای انتخاب بازی‌های تدارکاتی به دنبال تیم‌های مطرح دنیا برویم. تیم‌هایی که بتوانند نقش تعیین کننده‌ای در فوتبال ما داشته باشند. بازیکنان ما با تیم‌های مطرح دنیا بازی کنند تا شرایط بهتری برای جام ملت‌های آسیا داشته باشند تا بتوانیم ان شاءالله بعد از گذشت سال‌ها که دست مان به جام ملت‌های آسیا نرسیده این بار توسط کاپیتان تیم ملی جام را بالای سر برده و مردم را خوشحال کنیم.

فتح آبادی با انتقاد از کسانی که تساوی برابر روسیه را هم مورد انتقاد قرار می‌دهند گفت: در اینکه تیم ملی باید خوب بازی کند شکی نیست اما نتیجه در دیدارهای تدارکاتی نباید ملاک انتقاد باشد. این دیدارها باعث می‌شود تیم به یک هماهنگی کامل از لحاظ تاکتیکی، حرکت‌های تیمی، آمادگی جسمانی و شناخت یکدیگر در زمین برسد. بنابراین هر مربی مجبور است تغییرات اساسی در تیمش صورت دهد تا تمامی نفراتش را به خوبی بشناسد بنابراین اعتقاد دارم انتقاد سازنده کنیم و به جای اینکه انتقادهای مخرب داشته باشیم سعی کنیم با کادر فنی تعامل داشته تا یک تیم ملی موفق را پیش رو داشته باشیم.

وی در پایان و در خصوص دیدار روز سه شنبه هشتم فروردین ماه تیم ملی برابر کنیا گفت: به طور حتم کادر فنی برای این دیدار هم تغییرات زیادی صورت خواهد داد، بازیکنان باید محک بخورند تا سرمربی بهترین‌ها را انتخاب کند. بنابراین باید به فکر نتیجه نباشیم و منتظر بمانیم تا ببینیم کادر فنی از این بازی‌ها چه استفاده‌ای خواهد برد اگر توانست بهترین‌ها را انتخاب کند که چه بهتر اما اگر نتوانست آن موقع می‌توانیم انتقاد سازنده کنیم تا شاید راهگشا بوده و کادر فنی تیم ملی از این انتقادها به بهترین وجه استفاده کند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1113492

مهمترین اخبار ایران و جهان: