نیوز سیتی!
22 فروردین 1402 - 11:24

معلمان پیشگامان جهاد و ایثار هستند

مشهد ـ مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: معلمان در تمام ادوار پیش قدم در جهاد و ایثار بوده و هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، امیر شوشتری صبح سه شنبه در جلسه کارگروه تخصصی آموزش و پرورش ستاد بزرگداشت مقام معلم خراسان رضوی اظهار کرد: دشمن تمام تلاش خود را در همه زمینه‌ها انجام داد و بسیار مدون و حساب شده کار کرد اما هنوز نتوانستند ضربه‌ای به نظام بزنند. این ها با هدف تغییر مراجع اثرگذار مانند معلم، پدر و مادر و در نتیجه تغییر دانش آموزان برنامه ریزی می‌کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی ادامه داد: دشمنان درصدد هستند فرهنگ و هویت دانش آموز را تغییر دهند، بنابراین در فضای مجازی سلبریتی ها را الگو کردند در شروع سال تحصیلی بیشترین فعالیت خود را انجام داد و تمرکز خود را بر مدرسه‌ها قرار داده بودند، اینها می‌خواهند جایگاه مهم و تأثیرگذار معلم و مدرسه را خدشه دار کنند.

وی تاکید کرد: دشمن از همه ظرفیت‌ها استفاده کرد و بر نفوذ در جامعه فرهنگیان تاکید داشت تا قانون رتبه بندی را شکست خورده نشان دهد. القای رسانه‌ای منفی در رتبه بندی باعت شد عده کمی معترض شوند ولی همکاران فرهنگی استان بسیار با بصیرت هستند.

شوشتری اظهار کرد: واقعیات را باید دید، تولیدات برنامه‌ای صدا و سیما باید در موضوع معلم و فرهنگیان منسجم باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی بیان کرد: در کرونا معلمان تغییر رویکرد دادند و خود را با آموزش مجازی وفق دادند و دوباره پس از آن به سرعت خود را آماده کلاس‌های حضوری کردند.

وی تصریح کرد: باید در فرهنگ و سبک زندگی دانش آموزان تأثیر بگزاریم چون دشمنان می‌خواهند این قداست را بشکنند.

شوشتری تاکید کرد: تأمین نیروی انسانی و کمبود فضای آموزشی مانع انجام مأموریت درست توسط آموزش و پرورش است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی اظهار کرد: دنیای دانش آموزان متفاوت شده است و کارهای سطحی کافی نیست، مرجعیت معلمین نیز باید بازگردد. صدا و سیما و رسانه‌ها می‌توانند همراهی کنند، ۴ هزار معلم شهید دفاع مقدس داریم معلمین پیش قدم در جهاد و ایثار بوده و هستند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1140792

مهمترین اخبار ایران و جهان: