نیوز سیتی!
22 فروردین 1402 - 11:30

افزایش محسوس دما طی ۲ روز پیش‌رو در مازندران

مدیرکل هواشناسی مازندران اشاره به هشدار جوی سطح زرد هواشناسی مازندران، گفت: شاهد وزش باد گرم به‌ویژه در دامنه‌ها و ارتفاعات استان طی روزهای چهارشنبه ۲۳ و پنجشنبه ۲۴ فروردین ماه امسال هستیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، سیدمحمدرضا رضوی مدیرکل هواشناسی مازندران با اشاره به هشدار جوی سطح زرد هواشناسی مازندران، اظهار کرد: با شکل‌گیری جریانات جنوبی شاهد وزش باد گرم در کل استان به‌ویژه در دامنه‌ها و ارتفاعات استان طی روزهای چهارشنبه ۲۳ و پنج‌شنبه ۲۴ فروردین ماه امسال هستیم.

وی گفت: افزایش محسوس دما، وزش باد گرم شدید و افزایش پتانسیل آتش‌سوزی از مخاطرات این سامانه گرم محسوب می‌شود.

مدیرکل هواشناسی مازندران با تاکید بر اجتناب از روشن کردن آتش در مراتع و عرصه‌های جنگلی و رها کردن آن، خاطرنشان کرد: تمهیدات لازم برای جلوگیری از تنش گرمایی و محکم کردن پوشش نایلونی خزانه برنج، تنظیم دمای گلخانه‌ها، مقاوم سازی سازه های سست بنیان اندیشیده شود.

رضوی به صدور هشدار جوی سطح نارنجی هواشناسی مازندران اشاره کرد و یادآور شد:  سامانه بارشی در ارتفاعات نیمه غربی استان (یال شمالی و جنوبی رشته کوه البرزغربی و مرکزی) از بامداد پنج‌شنبه ۲۴ فروردین تا جمعه ۲۵ فروردین ماه امسال فعال خواهد بود.

وی ادامه داد: از مخاطرات این سامانه بارشی،  بارش باران(برف در نقاط مرتفع و سردسیر)، وزش باد شدید،کاهش دما، جاری شدن روان‌آب و وقوع سیلاب‌های جاده‌ای و محلی، ریزش سنگ در محورهای کوهستانی به‌ویژه محورهای کندوان و هراز، احتمال رعدوبرق و تگرگ و مواج شده دریا خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی مازندران با تاکید بر ضرورت احتیاط در تردد جاده‌ای بویژه محور کندوان و هراز، خاطرنشان کرد: همچنین پرهیز از اسکان درکنار رودخانه‏ ها و پرهیز از صعود کوهنوردان و سایر اقدامات پیشگیرانه نیز ضروری است.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 1141104

مهمترین اخبار ایران و جهان: