نیوز سیتی!
17 فروردین 1402 - 11:42

حوزه فناوری نیازمند سرمایه‌گذاری جسورانه است/بانک‌ها در سود و زیان با فناوران شریک شوند

مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری لرستان گفت: ما در حوزه فناوری باید به دنبال سرمایه‌گذاری خطر پذیر و جسورانه پیش برویم؛ یعنی بانک و صندوق با یک فناور در سود و زیان شریک شوند.

آرش فره‌وشی امشب در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خصوص راهکارهای رشد تولید و مهار تورم، اظهار کرد: ما رشد تولید و مهار تورم مستلزم بهبود فضای کسب و کار است، برای بهبود فضای کسب و کار باید زیرساخت‌های لازم را فراهم کنیم.

وی عنوان کرد: زمانی که فضای کسب و کار پیدا کند، شرکت‌های فناور خودشان رشد می‌کنند. در واقع جایی که رانت‌ها کمتر شود، تولید رشد می‌کند.

مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری لرستان گفت: برای بهبود فضای کسب و کار باید از شعار و عناوین دوری کرد، زیرا عناوین باعث رانت می‌شود.

 فره‌وشی معتقد است: دانشگاه‌ها باید به سمت تغییر بروند و اقتصاد فنی محور باشند؛ در واقع توسعه فناورانه به عنوان یک ضرورت در دانشگاه‌ها باید دنبال شود.

 وی با بیان اینکه وام‌های ارزان قیمت در حوزه فناوری باید کنار رود، گفت: ما در حوزه فناوری باید به دنبال سرمایه‌گذاری خطر پذیر و جسورانه پیش برویم؛ یعنی بانک و صندوق با یک فناور در سود و زیان شریک شوند.

مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری لرستان بیان کرد: با این کار پول هوشمند وارد شرکت فناور می‌‌شود، یعنی در کنار سرمایه‌گذاری شاهد کمک مدیریتی ، تخصص و بازاریابی و در نهایت رشد تولید خواهیم بود.

فره‌وشی خاطرنشان کرد: ما باید نهادهای سرمایه گذاری جسورانه باید داشته باشیم تا به کمک توسعه فناورانه بیایند.

وی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها باید اقتصاد فناورانه تدریس کنند، گفت: برای بهبود فضای کار باید ارتباط فناوری ایجاد کنیم، فناوری خرید و فروش کنیم و وارد دیپلماسی فناوری شویم.

مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری لرستان، با بیان اینکه برای رشد تولید ، علاوه‌بر آموزش اقتصاد فناورانه نیاز به سرمایه‌گذاری جسورانه هم داریم ،تاکید کرد: در کنار آموزش و سرمایه‌گذاری جسورانه بازنگری قوانین نیز باید در دستور کار قرار بگیرد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1131304

مهمترین اخبار ایران و جهان: