نیوز سیتی!
17 فروردین 1402 - 11:36

۲۸ تصادف فوتی در نوروز امسال در اصفهان گزارش شد

اصفهان – رئیس پلیس راه استان اصفهان گفت: ۲۸ تصادف فوتی در نوروز سال جاری در استان اصفهان گزارش شد که در این تصادفات ۳۰ نفر جان باختند.

سرهنگ اصغر زارع در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به اجرای طرح نوروزی ۱۴۰۲ پلیس راه در استان اصفهان اظهار داشت: این طرح از ۲۴ اسفند ماه تا ۱۵ فروردین در محورهای مواصلاتی استان اصفهان اجرایی شد.

وی با بیان اینکه در این بازه زمانی ۲ هزار و ۵۰ جاده ترافیکی به مرکز فوریت‌های پلیس گزارش شده است، ابراز داشت: از این تعداد ۲۸ تصادف فوتی، ۳۲۲ تصادف جرحی و یک هزار و ۷۹۹ تصادف نیز خسارتی بوده است.

رئیس پلیس راه استان اصفهان با اشاره به مرگ ۳۰ نفر در تصادفات جاده‌ای استان اصفهان در نوروز ۱۴۰۲ تصریح کرد: این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۶ درصد کاه شداشته اما باید توجه داشت که ما نباید حتی یک نفر کشته هم داشته باشیم.

مجروح شدن ۶۱۳ نفر در تصادفات اصفهان

وی با اشاره به مجروح شدن ۶۱۳ نفر در تصادفات نوروزی استان اصفهان نیز گفت: این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۳ درصد افزایش داشته است.

سرهنگ زارع عدم توجه به جلو، عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه ناشی از تخطی از سرعت مطمئنه و خواب آلودگی را سه دلیل اصلی تصادفات در استان اصفهان دانست و ابراز داشت: بیشترین تصادف فوتی مربوط به محور اردستان - نائین و بیشترین تصادف جرحی نیز مربوط به محور انارک بود.

۵۰ درصد از جانباختگان تصادفات نوروز ۱۴۰۲ اصفهان غیر بومی بودند

وی با بیان اینکه ۵۰ درصد از جان باختگان حوادث ترافیکی محورهای مواصلاتی استان اصفهان افراد غیربومی بوده‌اند، افزود: از نظر سنی نیز ۴۶ درصد جان‌باختگان میانسال، ۳۳ درصد جوان و ۳ درصد نوجوان بودند.

رئیس پلیس راه استان اصفهان همچنین به اعمال قانون ۵۶ هزار و ۲۸۱ دستگاه خودرو به علت تخلف از سرعت مطمئنه اشاره کرد و گفت: همچنین در این بازه زمانی ۳ هزار و ۳۴۷ دستگاه خودرو به علت ارتکاب تخلفات حادثه‌ساز به صورت ساعتی و روزانه توقیف و مورد اعمال قانون قرار گرفتند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1131192

مهمترین اخبار ایران و جهان: