نیوز سیتی!
23 فروردین 1402 - 15:29

بیشترین میزان بارش استان ایلام در شهرستان بدره ثبت شد

ایلام- مدیرکل هواشناسی ایلام گفت: با شروع فعالیت سامانه قوی بارشی که از دیشب شروع شده است، شهرستان بدره با ۲۸ میلیمتر بیشترین میزان بارش را در شهرستان‌های استان دریافت کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، سیروس نادری زرنه ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به سامانه پر قدرت بارشی، که از دیشب در سطح استان شروع شده، اظهار کرد: همزمان با شروع فعالیت این سامانه، شهرستان بدره با ۲۸ میلیمتر بیشترین و دره شهر با ۳.۶ میلیمتر کمترین بارش را در شهرستان‌های استان دریافت کرده‌اند.

وی افزود: میزان بارش‌ها در شهرستان ایلام ۲۰.۴ و در ایستگاه‌های باران سنجی این شهرستان در قجر با ۱۶ میلیمتر، میشخاص ۱۵.۵ و طولاب ۱۳ میلیمتر بارش ثبت شده است.

مدیرکل هواشناسی ایلام یادآور شد: ایستگاه باران سنجی ونیت در شهرستان ایوان با ۳۱ میلیمتر و چمن بولی با ۳۰ میلیمتر بیشترین و هلیلان با ۶ میلیمتر و موسیان در دهلران با چهار میلیمتر کمترین بارش را طی دیشب فعالیت سامانه جدید داشته‌اند.

نادری زرنه ادامه داد: اوج و شدت بارش‌ها از عصر امروز تا پیش از ظهر پنجشنبه خواهد بود که با توجه به حجم بارش‌ها در این بازه زمانی هشدار قرمز صادر شده است.

وی گفت: بارش‌ها به صورت رگبار و رعد و برق شدید، وزش باد شدید و در برخی نواحی احتمال بارش تگرگ وجود دارد.

نادری زرنه همچنین با اشاره به اعلام هشدار سطح قرمز تاکید کرد: از اتراق در مسیر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، صعود به ارتفاعات خوداداری شود و عشایر کوچ رو هم تا خروج کامل سامانه از استان تردد نداشته باشند.

مدیرکل هواشناسی ایلام اضافه کرد: این سامانه بارشی، روز پنجشنبه به تدریج کاهش می‌یابد و در روز جمعه این سیستم قوی از استان خارج می‌شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1143048

مهمترین اخبار ایران و جهان: