نیوز سیتی!
14 اردیبهشت 1402 - 14:13

امام جمعه سنندج: مشکل معیشت و اشتغال در کردستان حل شود

امام جمعه سنندج گفت: امروز معیشت و مشکلات اقتصادی و نبود اشتغال به شدت مردم کردستان را رنج می‌دهد لذا معیشت و بیکاری به عنوان دو مطالبه اصلی مردم کردستان باید حل شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، ماموستا فایق رستمی بعد از ظهر امروز در دیدار علما و ائمه جمعه و جماعات استان کردستان با رئیس قوه قضائیه در سنندج اظهار کرد: کردستان مهد و مرکز تمدن و فرهنگ و سرزمین مردمان انقلابی و نظام‌دوست است و مردم این استان همواره با جان و دل در هر شرایطی در کنار نظام بوده و در مقابل دشمنان ایستاده‌اند.

ماموستا رستمی تصریح کرد: امروز دشمنان با تمام توان در مسیر ایجاد تفرقه در تلاش هستند و در این راستا از هیچ توطئه‌ای فروگذار نیستند.

وی ادامه داد: دشمنان همواره در برابر این ملت شکست خورده‌اند، خدمت به این مردم و تلاش در مسیر پاسخ به مطالبات آنان امری ضروری و زمینه وحدت بیش از پیش را در بین آنان فراهم می‌سازد.

امام جمعه سنندج اضافه کرد: تحقق عدالت در حوزه خدمت‌رسانی به مردم بستر امیدآفرینی و رونق همه جانبه را در جامعه فراهم می‌کند و می‌طلبد همه در حد توان در این راستا تلاش کنند.

امام جمعه سنندج اذعان کرد: امروز را به عنوان یک فرصت طلایی می‌دانیم و امیدواریم بستر رفع برخی مشکلات موجود در استان را فراهم شود.

وی تصریح کرد: قضات نقش مهمی در امنیت و آرامش جامعه دارند و نقش آنان در اجرای عدالت و پاسخگویی به مطالبات مردم بسیار مهم است و باید از این ظرفیت به نحو احسن استفاده شود.

به گفته ماموستا رستمی، دانشمندان و علما به خاطر جایگاهی که از دانش کسب می‌کنند می‌توانند در شکل‌گیری ابعاد مختلف زندگی اجتماعی تاثیر بگذارند.

وی با اشاره به برخی از مشکلات در استان عنوان کرد: سال‌هاست در جهت بکارگیری ماموستایان در دستگاه قضا به عنوان مطالبه‌ای مطرح شده اما هنوز به این خواسته جامه عمل نپوشانده‌اند.

امام جمعه سنندج تصریح کرد: مشکلات اقتصادی جامعه روحانیون امروز بیش از هر زمانی نمود پیدا کرده و باید در این راستا به صورت ویژه برنامه‌ریزی و راهکارهای عملی ارائه شود.

وی تصریح کرد: امروز معیشت و مشکلات اقتصادی و نبود اشتغال به شدت مردم کردستان را رنج می‌دهد لذا ایجاد بسترهای اشتغال به ویژه واحدهای تولیدی یک ضرورت است که باید مورد توجه قرار گیرد.

ماموستا رستمی جذب و بکارگیری مدیران بومی را یکی دیگر مطالبات مردم کردستان نام برد و گفت: کردستان ظرفیت‌های زیادی دارد اما آنگونه که باید مورد توجه قرار نگرفته است.

وی عنوان کرد: مرز باشماق که یکی از مهم‌ترین مرزهای رسمی در کشور است باید بیش از پیش مورد توجه قرار بگیرد و با ایجاد زیرساخت‌های لازم زمینه بهره‌مندی مرزنشینان از این ظرفیت فراهم کرد.

به گفته نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری، در حال حاضر مردم مریوان و سایر شهرهای مرزی استان کمترین بهره را از مرزها می‌برند که انتظار می‌رود درصدی از سود این مرز در راستای توسعه مناطق مرزی هزینه شود.

وی از ظرفیت‌های کشاورزی و گردشگری استان به عنوان دیگر بستر برای توسعه اقتصادی و اشتغالزایی در استان نام برد و گفت: شرکت‌ها و واحدهای بزرگ امروز حساب‌های خود را به بانک‌های خارج از استان برده و تراز مالی برای استان محسوب نمی‌شود.

ماموستا رستمی تصریح کرد: امروز کردستان با این همه ظرفیت نیاز به نگاه ویژه مسئولان دارد و انتظار داریم با برنامه‌ریزی مناسب زمینه توسعه هرچه بیشتر این استان فراهم شود.

انتهای پیام/2330/71

منبع: فارس
شناسه خبر: 1188404

مهمترین اخبار ایران و جهان: