نیوز سیتی!
02 اردیبهشت 1402 - 22:43

جشن یکصد سالگی تئاتر خلخال برگزار می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل از برگزاری جشن یکصد سالگی تئاتر خلخال خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، امیر رجبی در نشستی با نماینده مردم شهرستان‌های خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی و فرماندار خلخال اظهار کرد: با هدف حمایت از هنرمندان هنر نمایش و همچنین رونق تئاتر این شهرستان، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، امسال جشن یک‌صد سالگی تولد تئاتر خلخال را اجرا می‌کند.

وی افزود: خلخال از دیرباز مهد فرهنگ، هنر و ادب بوده و هنر نمایش و تئاتر در این منطقه از قدمت یک‌صد ساله برخوردار است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل تشریح کرد: هنرمندان هنر نمایش و تئاتر خلخال در سال‌های اخیر موفقیت‌های چشمگیری درزمینهٔ اجرای نمایش‌های شاخص داشته‌اند که ازجمله می‌توان به راه‌یابی یکی از گروه‌های تئاتر شهرستان به جشنواره تئاتر کرمانشاه اشاره کرد.

وی در این نشست همچنین برای تجهیز نوسازی و ارتقای سطح امکانات تنها مجتمع فرهنگی و هنری خلخال قول مساعد داد.

وی بیان کرد: سال گذشته برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌کاره مجتمع‌های فرهنگی هنری شهرهای کلور و هشجین، سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استان به اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی،  تخصیص داده شد.

رجبی تصریح کرد: امسال ساختمان‌های ۲ مجتمع فرهنگی و هنری شهرهای کلور و هشجین تا هفته دولت تکمیل‌شده و تا دهه فجر امسال نیز این مجتمع‌ها تجهیز و در اختیار هنرمندان و اهالی شهر خلخال قرار خواهد گرفت.

اعضای بیمه صندوق هنرمندان افزایش یابد

در این نشست، سیدغنی نظری نیز خواستار افزایش اعضای بیمه صندوق هنرمندان شده و اظهار کرد: با توجه به پیشنهاد‌های هنرمندان برای بهره‌مندی از مزایای صندوق بیمه هنر انتظار از مسئولان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، تلاش برای تحقق خواسته‌های هنرمندان است.

وی افزود: حمایت‌های مالی صندوق اعتباری هنر قطع‌شده و برخلاف سال‌های گذشته که حمایت‌های یارانه‌ای قابل‌توجهی از هنرمندان عضو این صندوق صورت می‌گرفت، در حال حاضر این‌گونه حمایت‌ها انجام نمی‌شود.

نماینده مردم شهرستان‌های خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ضعف قانون در بحث برخورد با فضای مجازی غیرمجاز و مسموم موجب گسترش فعالیت‌های غیرقانونی در این فضا شده و متأسفانه هیچ‌کس حاضر به تولی‌گری فضای مجازی در کشور نیست.

وی به وعده‌های مسئولان کشوری مبنی بر کمک به تکمیل ساختمان سینمای مجتمع گردشگری و فرهنگی رغایب خلخال اشاره و تأکید کرد: مسئولان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، برای تکمیل سالن سینمای این پروژه مهم شهرستان، تلاش بیشتری کنند.

امکانات فرهنگی و هنری موجود با استخوان‌بندی فرهنگی خلخال تناسب ندارد

سید جواد یحیی زاده ، هم در این نشست با اشاره به غنای فرهنگی، ادبی و هنری این شهرستان اظهار کرد: درحالی‌که دومین مدرسه استان آذربایجان شرقی در ۱۱۰ سال پیش در خلخال راه‌اندازی شده و همچنین نخستین و کهن‌ترین کتابخانه استان اردبیل در این شهر واقع‌شده است، ولی امکانات فرهنگی و هنری موجود با استخوان‌بندی فرهنگی خلخال تناسب ندارد.

وی تشریح کرد: شهرستان خلخال تنها یک مجتمع فرهنگی و هنری فرسوده دارد و انتظار از مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی راه‌اندازی مجتمع‌های جدید در کنار تجهیز مجتمع فرهنگی و هنری فعلی خلخال و همچنین تکمیل پروژه ساخت مجتمع‌های فرهنگی کلور و هشجین است.

فرماندار خلخال، ضمن انتقاد از رها بودن فضای مجازی تصریح کرد: به نظر می‌رسد قانون خاصی برای برخورد با متخلفان در فضای مجازی وجود ندارد و برخی فعالیت‌های غیرمجاز در فضای مجازی موجب التهاب‌آفرینی و تشویش اذهان عمومی شده است.

وی گفت: بساط فضای مجازی مسموم باید جمع‌آوری‌شده و با ساماندهی پایگاه‌های خبری امکان دسترسی مردم به اخبار صحیح در این شهرستان فراهم شود.

پایان پیام/۳۷۲۷/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1164792

مهمترین اخبار ایران و جهان: