نیوز سیتی!
13 اردیبهشت 1402 - 18:15

چهارمین واحد فرآوری گل محمدی خراسان جنوبی راه اندازی می شود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: چهارمین واحد فرآوری گل محمدی استان در شهرستان سربیشه راه اندازی می شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از سربیشه، مهدی جعفری، رئیس سازمان جهادکشاورزی خراسان جنوبی  امروز در جشن شکرگزاری برداشت گل محمدی در این شهرستان اظهار داشت: چهارمین واحد فراوری گل محمدی و تولید گلاب استان در سربیشه راه اندازی می‌شود.

وی افزود: این واحد با ظرفیت ۴۵۰ تن جذب گل محمدی و  با سرمایه گذاری حدود ۴ میلیارد تومان در قطب تولید گل محمدی خراسان جنوبی به بهره برداری می‌رسد.  

 سازمان جهادکشاورزی خراسان جنوبی تصریح کرد: هم اکنون ۳ واحد فراوری تولید گلاب در شهرستان‌های طبس، سرایان و قاین فعال است که بخشی از نیاز گلاب استان را تامین می کند.

جعفری با بیان اینکه شهرستان سربیشه به عنوان قطب تولید گل محمدی در خراسان جنوبی شناخته می‌شود، گفت: رتبه اول سطح زیرکشت و تولید در استان از آن این شهرستان است.

وی یادآور شد: واحد فرآوری گل محمدی شهرستان سربیشه تا فصل برداشت سال آینده این محصول به بهره برداری می‌رسد و  چرخه زنجیره ارزش گل محمدی در این شهرستان نیز تکمیل می‌شود.  

رئیس سازمان جهادکشاورزی خراسان جنوبی با اشاره به ۱۷۵ هکتار گلستان‌های گل محمدی بارور در شهرستان سربیشه  متذکر شد: پیش بینی می شود بیش از ۴۵۰ تن گل محمدی‌تر از این گلستان‌ها برداشت شود.

جعفری افزود: هم اکنون  ۱۵۰ بهره بردار در شهرستان سربیشه در حوزه گل محمدی مشغول به فعالیت هستند و برداشت گل محمدی  تا اوایل خرداد ماه ادامه دارد.

پایان پیام/۶۹۰۱۴

منبع: فارس
شناسه خبر: 1186692

مهمترین اخبار ایران و جهان: