نیوز سیتی!
14 فروردین 1402 - 13:08

شرایط نامساعد دریایی در هرمزگان ادامه دارد

بندرعباس - کارشناس هواشناسی هرمزگان گفت: شرایط جوی هرمزگان امروز با وزش باد شدید شمال غربی در مناطق دریایی و جزایر خلیج فارس پیش بینی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، مرضیه سی سی پور بیان داشت: آسمان استان صاف تا کمی ابری، هوا در بیشتر نقاط استان به ویژه بعدازظهر، با افزایش سرعت باد و گرد و غبار محلی همراه است.

وی با بیان اینکه امروز در تمام مناطق دریایی استان به ویژه از ساعات ظهر با شدت گرفتن بادهای شمال غربی مواج می‌شود، تصریح کرد: سرعت باد به ویژه در جزایر غربی (کیش و لاوان) در محدوده ۵۰ کیلومتر بر ساعت و ارتفاع موج تا ۲۰۰ سانتیمتر می‌رسد.

کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان با اشاره به اینکه شرایط نامساعد دریایی تا پایان روز سه شنبه ۱۵ فروردین ادامه دارد، اظهار کرد: با توجه به ادامه شرایط نامساعد دریایی تا پایان روز سه شنبه ۱۵ فروردین، ضمن جلوگیری از رفت و آمد شناورهای سبک و قایق‌های تفریحی، تمهیدات لازم در تمام بنادر استان صورت گیرد.

وی با بیان اینکه از روز چهارشنبه تا پایان هفته با کاهش سرعت باد، از تلاطم دریا کاسته می‌شود و شرایط رفت و آمدهای دریایی مساعد می‌شود، عنوان کرد: از لحاظ دمایی روزهای پایانی هفته، افزایش نسبی دما به ویژه در شرق استان انتظار است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1124848

مهمترین اخبار ایران و جهان: