نیوز سیتی!
15 فروردین 1402 - 11:46

قانون رتبه‌بندی معلمان سلیقه‌ای اجرا شده است

نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس شورای اسلامی گفت: شاخص‌هایی که امکان اندازه گیری ندارد و کاملاً سلیقه‌ای است، برای رتبه‌بندی معلمان لحاظ شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، محسن زنگنه در جلسه علنی امروز (سه شنبه، ۱۵ فروردین ماه) مجلس شورای اسلامی پس از قرائت گزارش کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری در مورد بررسی علل و عوامل تأخیر در پرداخت حقوق اسفند ماه ۱۴۰۱ فرهنگیان، گفت: متأسفانه وزارت آموزش و پرورش با اجرای غلط رتبه بندی و آئین نامه اجرایی آن آرزوی چندین ساله فرهنگیان را ذبح کرد.

نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: شاخص‌هایی که امکان اندازه گیری ندارد و کاملاً سلیقه‌ای است برای رتبه‌بندی معلمان لحاظ شد. زمانی که ۳۰۰ امتیاز در اختیار کسی باشد که نگاه او می‌تواند در رتبه بندی تغییر ایجاد کند، باعث می‌شود که بین معلمان اصطکاک ایجاد شود، به گونه‌ای که رتبه معلمی که سال‌ها خدمت کرده، به دلیل نگاه‌های سلیقه‌ای از رتبه فردی که حکم استخدام وی خشک نشده، کمتر است.

وی ادامه داد: چگونه از سازمان برنامه و بودجه انتظار داریم خلاف قانونی که خودمان تصویب کردیم عمل کند؟ محاسبه دقیق اعتبارات موردنیاز رتبه بندی توسط وزارت آموزش و پرورش و عدم اشراف معاونت توسعه و ذی حساب این وزارتخانه عامل اصلی این امر است. اگر آموزش و پرورش تخمین درستی از نتیجه رتبه بندی داشت و اعتبارات مورد نیاز را به درستی برآورد می‌کرد، انتظار این بود که در نیمه سال با ارائه لایحه به مجلس تقاضای اصلاح ردیف‌های بودجه ۱۴۰۱ را داشته باشد یا از سران قوا جهت انتشار اوراق اجازه می‌گرفت.

زنگنه تاکید کرد: وزارت آموزش و پرورش حتی نتوانست از ظرفیت ایجاد شده توسط دولت برای انتشار اوراق مالی- اسلامی در انتهای سال استفاده کند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1126692

مهمترین اخبار ایران و جهان: