نیوز سیتی!
08 اردیبهشت 1402 - 12:26

رئیس دادگستری استان کرمانشاه: حدنگاری به یک مطالبه عمومی تبدیل شده است

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه با اشاره به اهمیت حدنگاری که بیش از پیش نیازمند آموزش همگانی است،گفت: امروز حدنگاری به یک مطالبه عمومی تبدیل شده و در ملاقات های عمومی بارها این موضوع از سوی مراجعین مطرح بوده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه،پرویزتوسلی زاده، رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه در نشست هم اندیشی قضات و دبیران هیات های قانون تعیین تکلیف وضعیت ثبتی اراضی و ساختمان های فاقد سند رسمی استان های کرمانشاه ، ایلام، کردستان ، همدان و لرستان که به میزبانی کرمانشاه برگزارشد، بر حدنگاری اراضی کشاورزی تاکید کرد.

وی با اشاره به اهمیت حدنگاری که بیش از پیش نیازمند آموزش همگانی است، یادآور شد: امروز حدنگاری به یک مطالبه عمومی تبدیل شده است و در ملاقات های عمومی بارها این موضوع از سوی مراجعین مطرح شده است.

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه،به نقش حدنگاری در توسعه اقتصادی و اجتماعی اشاره کرد و گفت: براساس تاکید رئیس محترم قوه قضائیه و قوانین بالادستی، این موضوع می تواند به ثبات مالکیت ها بیانجامد و از بسیاری از مشکلات جلوگیری کند.

وی تاکید کرد: نظام حقوقی خوب باید آینده مالکیت ها را برای افراد پیش بینی پذیر کند و به افراد آرامش ذهنی بدهد و ثبات مالکیت ها از جمله این آرامش هاست.

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه، ورودی بالای پرونده ها را چالش دستگاه قضایی دانست و گفت: ورودی سالانه بیش از 500 هزار پرونده دستگاه قضایی را با مشکل مواجه ساخته است چرا که امکان برنامه ریزی را سلب می کند و با توجه به امکانات و نیروی انسانی موجود کار سخت می شود.

توسلی زاده خاطر نشان کرد: تراکم جمعیت زندانیان با توجه به هزینه هایی مادی و معنوی که بر جامعه و دستگاه تحمیل می شود، از دیگر مشکلات جدی است.

رئیس کل دادگستری استان در بخش دیگری از سخنان خود از اهتمام جدی دادگستری استان و شورای حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی برای به سرانجام رساندن موضوع حدنگاری سخن گفت و بیان داشت: در این مسیر برخی مشکلات از جمله موضوعات بودجه ای وجود دارد که نیازمند توجه ویژه است.

وی افزود: همکاری سایر دستگاهها با دستگاه قضایی از دیگر موارد قابل توجه است ضمن اینکه در صدور سند و پرداخت هزینه های مربوطه نباید به زارعین و کشاورزان سخت گرفت و باید راه را هموار کرد.

انتهای پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1173548

مهمترین اخبار ایران و جهان: