نیوز سیتی!
10 اردیبهشت 1402 - 23:55

طرح مشترک ایران و فائو در اراضی کشاورزی کردستان در حال اجراست

سنندج- معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: طرح مشترک ایران و فائو طی سال زراعی جاری در سطح اراضی کشاورزی کردستان در حال اجراست.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی کردستان، محمدصالح احمدی اظهار کرد: اجرای پروژه مشترک سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) و وزارت جهاد کشاورزی موسوم به «TCP» در چهار استان کشور به اجرا درآمده است.

وی با اشاره به اینکه استان‌های کردستان، همدان، آذربایجان شرقی و اردبیل محل اجرای این طرح هستند، افزود: این همکاری از سال زراعی جاری آغاز شده است و تا پنج سال هم ادامه دارد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی کردستان ادامه داد: افزایش بهره وری و فعال سازی ظرفیت تولید کشاورزی دیم به منظور بهبود امنیت غذایی و ارتقای معیشت کشاورزان و روستاییان با افزایش بهره‌وری و تاب آوری کشاورزی و توسعه پایدار و ایجاد تنوع محصولی و احیای چشم انداز افزایش تولید با رفع خلاء عملکرد از مهمترین اهداف اجرای این طرح است.

احمدی اعلام کرد: مزرعه پایگاه اجرای این طرح در استان کردستان امسال در شهرستان کامیاران و در مرکز امیرآباد در سطحی معادل ۲.۵ هکتار است.

وی افزود: این میزان سطح در روستای رمشت از توابع امیرآباد به زیر کشت هفت رقم گندم، چهار رقم جو، پنج رقم نخود، ۲ رقم عدس، ۲ رقم علوفه دیم و سه رقم گلرنگ رفته است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی کردستان با اشاره به اینکه این طرح با همکاری مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان به اجرا درآمده است، یادآور شد: ارقام محصولات مذکور که در این روستا کشت شده توسط مرکز تحقیقات کشاورزی استان تأمین شده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1179048

مهمترین اخبار ایران و جهان: