نیوز سیتی!
29 فروردین 1402 - 12:01

تشکیل بیش از 470 پرونده تخلف صنفی در سمنان

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان از تشکیل بیش از 470 پرونده تخلف صنفی در طرح نظارتی نوروز و ماه مبارک رمضان 1402 خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، مهدی یحیایی، معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان پیش از ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: در آستانه نوروز و ماه مبارک رمضان و افزایش تقاضا برای برخی اقلام خوراکی، کالاهای اساسی، پوشاک و کیف و کفش، طرح نظارت و بازرسی ویژه این ایام از پانزدهم اسفندماه سال گذشته آغاز شد که تا پایان فروردین‌ماه سال جاری ادامه دارد و در این مدت تعداد پنج هزار و 813 فقره بازرسی از واحدهای صنفی انجام شده است.

وی افزود: در این بازرسی‌ها که توسط بازرسان و کارشناسان نظارت و بازرسی اداره کل صنعت، معدن و تجارت و اتاق‌های اصناف شهرستان‌ها و با مشارکت سایر دستگاه‌های ذی‌ربط از واحدهای صنفی استان انجام و بر بازار نظارت و گروه‌های کالایی پرمصرف را به‌صورت مستمر و روزانه مورد پایش قرار داده‌اند تعداد 506 مورد تخلف صنفی ثبت و 478 پرونده تخلف تشکیل شده است.

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان سمنان بیان کرد: این تخلفات اعم از گران‌فروشی، کم‌فروشی، درج نشدن قیمت و نصب نرخ‌نامه، ارائه نکردن فاکتور و ... به ارزش ریالی بالغ‌بر 9 میلیارد و 108 میلیون ریال کشف که جهت بررسی و صدور رأی به تعزیرات حکومتی ارجاع شده است.

یحیایی تأکید کرد: هم استانی‌ها می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف از سوی واحدهای صنفی، مراتب را با شماره تلفن گویا 124 سامانه پاسخگویی و رسیدگی به شکایات اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گزارش کنند.

پایان پیام/2568/س/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1157448

مهمترین اخبار ایران و جهان: