نیوز سیتی!
26 فروردین 1402 - 16:39

رژه روز ارتش در زنجان برگزار می‌شود/ تحویل تجهیزات به تیپ 216 زرهی ارتش

فرمانده تیپ مستقل ۲۱۶ زرهی ارتش گفت: رژه نیروهای ارتش با همه تجهیزات و ادوات زرهی روز 29 فروردین همزمان با روز ارتش جمهوری اسلامی ایران در زنجان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، محمدعلی بیرانوند، فرمانده تیپ مستقل ۲۱۶ زرهی ارتش امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران در پادگان شهید مخبری زنجان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای 8 سال دفاع مقدس، شهدای مدافع حرم، شهدای سلامت و امنیت و گرامیداشت فرا رسیدن 29 فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی ایران به چرایی نامگذاری روز 29 فروردین به نام ارتش جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و اظهار داشت: دوران فعالیت ارتش جمهوری اسلامی ایران را در سه برهه مختلف می‌توان مورد بررسی قرار داد که این برهه‌ها شامل دوران پیروزی انقلاب تا آغاز دوران دفاع مقدس، دوران دفاع مقدس و دوران بعد از جنگ تحمیلی تاکنون است که خدمات ارزشمندی را این نیرو ارائه کرده است.

فرمانده تیپ مستقل ۲۱۶ زرهی ارتش با اشاره به اینکه دوران پیروزی انقلاب تا آغاز جنگ یک برهه ۲۰ ماهه را برای ارتش شامل می‌شود که نامگذاری روز ارتش نیز در این برهه صورت گرفته است، ادامه داد: اگر عوامل شکل‌گیری پیروزی انقلاب اسلامی را در کنار هم قرار دهیم قطعا یکی از ارکان پیروزی انقلاب اسلامی ارتش بوده است.

وی با بیان اینکه ارتش همیشه در کنار مردم بوده است، افزود: قبل از پیروزی انقلاب ارتش در کنار مردم بود، ارتشی که جدای برخی از سران خود فروخته دارای یک بدنه مردمی بود، بدنه‌ای که با روحانیت و مردم وفاق پیدا کرده و باعث پیروزی انقلاب اسلامی ایران شد.

بیرانوند با بیان اینکه در ۱۹ بهمن 1357، تعدادی از فرماندهان، سربازان و همافران نیروی هوایی با امام خمینی(ره) دیدار و با ایشان بعت کردند، تصریح کرد: بیعت با امام یک ریسک بزرگ برای ارتش و نیروی هوایی آن هم در برهه‌ای بود که انقلاب هنوز به پیروزی نرسیده بود به شمار می‌رفت که این امر بیانگر مردمی‌بودن و ولایت محور بودن ارتش است.

فرمانده تیپ مستقل ۲۱۶ زرهی ارتش با بیان اینکه پس از پیروزی انقلاب تبلیغات گسترده‌ای علیه ارتش صورت گرفت و دیدگاه‌های های مختلفی در مورد این نیروی جان بر کف وجود داشت، گفت: مجاهدین، دشمنان نظام و انقلاب و افراد خود فروخته و برخی نا آگاهان با برنامه‌های مختلف دنبال انحلال ارتش بودند و با این اقدامات این نیرو را در بدترین وضعیت قرار داده بودند.
وی با بیان اینکه در این زمان بود که ارتش با پیام امام راحل در ۲۶ فروردین جان تازه‌ای گرفت، گفت: در ۲۹ فرودین ارتش با ساز و برگ نطامی رژه رفت و این روز بزرگ به نام ارتش جمهوری اسلامی ایران نامگذاری شد.

بیرانوند با اشاره به اینکه در برهه‌های مختلف انقلاب، ارتش فداکاری‌های فراوانی را انجام داده است، افزود: در همان اوایل انقلاب از تیپ 216 زرهی زنجان برای کنترل ضد انقلاب یگان‌های مختلفی را اعزام کرد که شاهد شهادت برخی از این نیروها نیز در این دوران بودیم.
فرمانده تیپ مستقل ۲۱۶ زرهی ارتش با بیان اینکه ارتش در دوران انقلاب، دوران جنگ و پس از آن رشادت‌های فراوانی در راستای دفاع از انقلاب و مردم از خود نشان داده است، گفت: ارتش ۴۸ هزار شهید را تقدیم نظام و انقلاب کرده است.
وی با بیان اینکه ارتش جمهوری اسلامی ایران در همه مراحل نطام و انقلاب کنار مردم بوده است، گفت: در سیل و زلزله و همه حوادث طبیعی ارتش در کنار مردم بوده است و کارهای زیادی در راستای کمک به مردم انجام داده است.
بیرانوند با اشاره به دستاوردهای ارتش جمهوری اسلامی ایران در عرصه های مختلف و با بیان اینکه ارتش امروز یک ارتش مدرن و به روز است، گفت: امروز با قدرت اعلان می کنیم که ما توانایی مقابله با هر دشمنی را داریم.
فرمانده تیپ مستقل ۲۱۶ زرهی ارتش با اشاره به برنامه های این نیرو به مناسبت 29 فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی ایران، گفت: برگزاری یادواره شهید سپهبد صیاد شیرازی، تجلیل از پیشکسوتان و یادگاران ۸ سال دفاع مقدس و خانواده‌های آنها و برگزاری مسابقات ورزشی از جمله این برنامه های ارتش است.

وی ویزیت رایگان دربیمارستان ارتش، توزیع بسته‌های معیشتی، دیدار با نماینده ولی در استان، پویش اهدای خون، بزرگداشت شهید سپهبد محد ولی قرنی را به عنوان نخستین شهید ترور را در این ایام از دیگر برنامه‌های روز ارتش برشمرد.

بیرانوند گفت: همچنین برگزاری رژه به مناسبت روز ۲۹ فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی ایران با ادوات و تجهیزات زرهی از مهمترین برنامه ارتش در زنجان است.
وی با اشاره به تحویل تجهیزات زرهی به روز در روزهای اخیر توسط این یگان افزود: طی یک سال گذشته اقدامات خوبی در حوزه تأمین مسکن، بازسازی مراکز اقامتی برای پرسنل ارتش در استان زنجان انجام شده است که بخشی از آنها ظرف چند روز اخیر افتتاح و به بهره‌برداری می‌سد.

پایان پیام/73002

منبع: فارس
شناسه خبر: 1151592

مهمترین اخبار ایران و جهان: