نیوز سیتی!
06 اردیبهشت 1402 - 21:47

درخواست اصلی جامعه ایثارگری کردستان ایجاد اشتغال است

سنندج- نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: درخواست اصلی جامعه ایثارگری کردستان ایجاد اشتغال است و انتظار می‌رود امکانات ویژه‌تری به خانواده‌های شهدا اختصاص یابد و وعده‌های داده شده عملی شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالرضا پورذهبی عصر امروز در دیدار با رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور در سنندج اظهار کرد: استان کردستان با تقدیم بیش از ۵ هزار و ۴۰۰ شهید نقش مهمی در دفاع از ارزش‌های انقلاب داشته است.

وی افزود: ۸۲ درصد از جمعیت استان کردستان را مسلمانان اهل سنت تشکیل می‌دهند و این نشان می‌دهد کسانی که در این استان به شهادت رسیده اند، اهل سنت بوده و در صحنه دفاع مقدس و یا به دست دشمنان ترور شده‌اند.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان تصریح کرد: تنوع شهدا در سطح استان و اتفاقاتی که برای آن رخ داده بسیار متفاوت‌تر از سایر نقاط است.

وی افزود: شهدای شرق این استان بیشتر عملیاتی و شهدای غرب بیشتر در درگیری با گروهک‌های ضدانقلاب به شهادت رسیده‌اند.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان اظهار داشت: کردستان بیش از پنج هزار و ۴۰۰ شهید بومی تقدیم انقلاب کرده که شهدای ترور، بمباران، مدافع امنیت، جنگ چریکی، شهدای جنگ تحمیلی و دسته جمعی در بین آنهاست.

وی افزود: تنها استانی هستیم که از روز ۲۳ بهمن اول انقلاب شهید داده‌ایم، از فرودین ۵۸ درگیری در استان آغاز شده و در سال ۵۹ نیز ادامه داشته و خانواده دو و سه شهید داریم.

حجت‌الاسلام والمسلمین پورذهبی تصریح کرد: از آنجا که درخواست جامعه ایثارگری ایجاد اشتغال است انتظار می‌رود امکانات ویژه‌تری به خانواده‌های شهدا اختصاص یابد و وعده‌های داده شده عملی شود.

وی با بیان اینکه خانواده شهدا و ایثارگران در این استان بیش از سایر نقاط نیاز به توجه دارند، افزود: نگاه ویژه به این استان از سوی مسئولان کشوری امری ضروری است و این مهم باید در بخش‌های مختلف مد نظر قرار گیرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین پورذهبی تصریح کرد: جامعه کردستان یک جامعه قابل آسیب است و بخش قابل توجهی از مردم در این استان زیرپوشش نهادهای حمایتی هستند.

وی توجه به اشتغال به ویژه در بین فارغ‌التحصیلان و افراد تحصیلکرده در این استان را مورد تأکید قرار داد و گفت: باید زمینه اشتغال برای جوانان فراهم کرد.

نماینده ولی فقیه در کردستان خاطر نشان کرد: توجه به پرداخت تسهیلات کم بهره برای اشتغال جوانان تحصیلکرده جامعه ایثارگری استان از سوی بنیاد در سطح کشور ضر وری است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1170704

مهمترین اخبار ایران و جهان: