نیوز سیتی!
07 اردیبهشت 1402 - 22:06

توزیع ۳۵۰ میلیارد تومان اعتبار بین دستگاه‌های اجرایی بجنورد

فرماندار بجنورد گفت: در سال گذشته ۳۵۰ میلیارد تومان اعتبار بین دستگاه‌های اجرایی مرکز خراسان‌شمالی توزیع شد که بیشترین این رقم به اداره آب و فاضلاب و کشاورزی اختصاص یافت.

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، عصر امروز محمدباقر باقرپور، فرماندار بجنورد در گفت‌وگو‌ با رسانه‌ها با اعلام توزیع ۳۵۰ میلیارد تومان اعتبار بین دستگاه‌های اجرایی مرکز استان در سال گذشته اظهارکرد: حدود ۶۰ میلیارد تومان از این اعتبارات به بخش کشاورزی و ۲۰ میلیارد تومان نیز به بخش آب و فاضلاب اختصاص یافت و مابقی نیز در دیگر بخش‌ها هزینه شد.

وی با بیان اینکه ۱۰۰ درصد از اعتبارات بودجه سال ۱۴۰۱ به مرکز خراسان‌شمالی اختصاص یافت، گفت: همچنین ۲۲۰ میلیارد تومان در مرحله اولیه از محل اعتبارات تنش آبی برای خط انتقال آب شیرین از چاه‌های پلنگ‌درّه به بجنورد هزینه شد.

فرماندار بجنورد در ادامه به پساب کارخانه پتروشیمی بجنورد اشاره کرد و افزود: اکنون این طرح در حال اجرا است و تا آبان ماه سال‌جاری تسویه خانه و خط انتقال آب به بهره‌برداری می‌رسد و باید چاه‌های آهکی این کارخانه برای برداشت آب در اختیار آبفای این شهرستان قرار گیرد.

وی ادامه داد: ۳۵ روستای این شهرستان امسال با تنش آبی مواجه است که باید در این خصوص تدابیری اندیشیده شود.

باقرپور بیان کرد: در همین راستا چاهی در روستای کلاته نقی این شهرستان حفاری شده است که با بهره‌برداری از آن آب ۹ روستای محدوده را تامین می‌کند.

پایان پیام/ز

منبع: فارس
شناسه خبر: 1172992

مهمترین اخبار ایران و جهان: