نیوز سیتی!
04 فروردین 1402 - 11:53

استاندار آذربایجان‌شرقی خطاب به لطیفی: یقینا شهدا روزی دست شما را خواهند گرفت

استاندار آذربایجان‌شرقی خطاب به محمدحسین لطیفی کارگردان فیلم گفت: من دست شما را می‌بوسم، چرا که یقینا شهدا روزی دست شما را خواهند گرفت.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، همزمان با اکران مردمی فیلم "غریب" و حضور محمدحسین لطیفی کارگردان این فیلم در پردیس سینمایی ۲۹ بهمن تبریز، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی و امام جمعه تبریز به همراه عابدین خرم استاندار آذربایجان‌شرقی در کنار شهروندان تبریزی به دیدن این فیلم نشستند. 

پس از پایان فیلم، عابدین خرم استاندار آذربایجان شرقی به‌روی صحنه رفته و ضمن تقدیر و تشکر از کارگردان این اثر ماندگار به ذکر خاطرات کوتاه از شهید بروجردی پرداخته و از رفاقت سرداران شهید لشکر عاشورا همچون شهید تجلایی، شهید باکری، شهید آبشناسان با شهید بروجردی مواردی را نقل کرد.

استاندار آذربایجان‌شرقی عظمت و بزرگی پروژه فیلم غریب را ستوده و گفت: زنده نگه‌ داشتن نام شهدا و انتقال مفاهیم دفاع مقدس امر ضروری و سترگی است. 

وی خطاب به محمدحسین لطیفی کارگردان فیلم گفت: من دست شما را می‌بوسم، چرا که یقینا شهدا روزی دست شما را خواهند گرفت. 

 

خلاصه داستان فیلم غریب

«غریب» شمایلی است از وقایع کردستان در سال های ۵۸ و ۵۹؛ که آغاز مسیری برای تبدیل شهید محمد بروجردی به مسیح کردستان شد.

فیلم غریب برشی از دوران فرماندهی شهید محمد بروجردی را در منطقه غرب به تصویر می‌کشد و حامد عنقا فیلمنامه آن را با استفاده از کتاب «محمد؛ مسیح کردستان» اثر نصرت‌ا… محمودزاده نوشته است. «غریب» بازگشت محمدحسین لطیفی به سینمای دفاع مقدس را رقم خواهد زد و بابک حمیدیان بازیگر نقش شهید بروجردی نیز به واسطه این فیلم، بار دیگر بازی در نقش یک شهید را تجربه می‌کند.

 

بازیگران و  عوامل فیلم غریب

بازیگران: بابک حمیدیان، مهران احمدی، پردیس پورعابدینی، رحیم نوروزی، فرهاد قائمیان، جعفر دهقان، هژیرسام احمدی، حسام محمودی، سامیه لک.

کارگردان: محمدحسین لطیفی

محمدحسین لطیفی تا به حال در کنار سریال‌هایی که تولید کرده، فیلم‌های مختلفی را نیز در سینما ساخته اما هنوز که هنوز است محبوب‌ترین و بهترین اثر او در سینما «روز سوم» محصول سال ۸۵ است. این فیلم آخرین روزهای مقاومت مردم خرمشهر در سال ۵۹ را به تصویر می‌کشید و جزو آثار به یاد ماندنی ژانر دفاع مقدس است.

پایان پیام/

 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1107792

مهمترین اخبار ایران و جهان: