نیوز سیتی!
19 فروردین 1402 - 16:44

روند سرمایه‌گذاری در خوزستان نیازمند بازنگری است

اهواز- مدیرکل صمت خوزستان با تاکید بر اینکه روند سرمایه‌گذاری در استان نیازمند اصلاح و بازنگری است، گفت: بر اساس بررسی‌های صورت گرفته میزان صدور جواز در بخش اصناف افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار مهر، حمیدرضا فلاح بعد از ظهر امروز شنبه در نشست برگزاری همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری خوزستان بیان کرد: توسعه سرمایه‌گذاری در خوزستان نیازمند برنامه‌ریزی جدی‌تر دارد تا از این طریق شاهد رشد اقتصادی استان باشیم.

وی با بیان اینکه صدور جواز کسب ویژه واحدهای صنفی در خوزستان روند افزایشی داشته است، گفت: وضعیت فعلی سرمایه‌گذاری در خوزستان به این معنی است که مردم در بخش خدمات توزیعی بیش از تولیدی در حال سرمایه‌گذاری هستند.

فلاح اظهار کرد: نسبت استاندارد پروانه کسب صنفی به جمعیت باید به ازای هر ۱۵۰ نفر یک پروانه باشد که در استان این رقم به ۱۷ نفر رسیده است.

مدیرکل صمت خوزستان ادامه داد: رقابت‌های صنفی با این روش تحت شعاع قرار گرفته و استان به سمت شغل‌های کاذب در حال حرکت است.

وی با تاکید بر اینکه باید یک تحول و روند اصلاحی در سرمایه‌گذاری خوزستان ایجاد شود، گفت: در ابتدا باید استان را به سرمایه‌گذاران معرفی کنیم.

فلاح افزود: بسیاری از سرمایه‌گذاران بومی استان را شناسایی کردیم که برای سرمایه‌گذاری اعلام آمادگی کردند، که ابتدا باید موانع این افراد را برای سرمایه‌گذاری برطرف کنیم.

مدیرکل صمت خوزستان با تاکید بر بیانات رهبر معظم انقلاب در خصوص بسترسازی برای جذب سرمایه‌گذار ادامه داد: شاخص‌های سرمایه‌گذاری در همه بخش‌های اقتصادی استان به توسعه و بسترسازی نیاز دارد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1135804

مهمترین اخبار ایران و جهان: