نیوز سیتی!
25 فروردین 1402 - 10:35

فلسطین نماد همبستگی امت اسلامی است

اردبیل-ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل به‌مناسبت بزرگداشت «روز جهانی قدس» بیانیه صادر و فلسطین را نماد همبستگی امت اسلامی عنوان کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل به‌مناسبت بزرگداشت روز جهانی قدس بیانیه صادر کردند که متن این بیانیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

سلام بر بیت المقدس اولین قبله گاه مسلمانان و سلام بر مقاومت، ایثار و آزادی

روز قدس تجلی وحدت امت اسلامی با محوریت مظلومیت مردان و زنان و بچه‌های پاره تن اسلام، فلسطین است. روز قدس برای دفاع از مظلوم و فریاد کشیدن بر سر ظالم و مستکبر است.

روز قدس فریادهای در دل مانده نزدیک به ۷۰ سال تجاوز و کشتار و بی‌رحمی بر مردم بی‌دفاع فلسطین است.

سلام و درود خدا بر روان پاک و مطهر حضرت امام خمینی (ره) بنیان گذار نظام مقدس جمهوری اسلامی که با تیزبینی و درایت آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را به روز وحدت امت اسلامی برای دفاع از مظلومیت قدس شریف و انزجار از استکبار جهانی به سرکردگی آمریکای جهان‌خوار و اسرائیل کودک کش اعلام کرد.

امام خمینی (ره) فلسطین را نماد همبستگی و اتحاد امت اسلامی برای نشان دادن قدرت و عظمت اسلام و سستی و ضعف رژیم غاصب صهیونیستی دانست و ملت همیشه در صحنه ایران اسلامی محور این فریاد از دل برآمده جهان و جوش و خروش با معرفت و شور و شعور با بصیرت است.

حمایت از فلسطین و قدس به تعبیر مقام معظم رهبری از عمق اعتقاد ما نسبت به اسلام و معارف نجات بخش و سعادت آفرین آن است. و در این راه ما تا آخرین قطره خون و تا آخرین نفس ایستاده ایم و شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل از زبانمان نخواهد افتاد.

ما اعضای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل از همه آحاد ملت شریف ایران اسلامی و گروه‌ها و جریان‌های سیاسی و فرهنگی کشور برای حضور باصلابت در راهپیمایی حمایت از مردم بی دفاع فلسطین در روز قدس دعوت می‌کنیم تا بار دیگر با مشت‌های گره کرده و فریادهای وحدت آفرین ضمن یادآوری حساسیت زمان حاضر و انزجار خود را از حمله ددمنشانه رژیم غاصب صهیونیستی به مردم فلسطین مظلوم و سکوت مجامع بین المللی را اعلام نمایند.

از سران برخی از کشورهای اسلامی خصوصاً منطقه نیز می‌خواهیم که فریب حربه‌های پیچیده و برنامه‌های عوام فریب اسرائیل نابکار را نخورند و از عادی سازی روابط و استقرار و بازگشایی سفارتخانه آن رژیم منحوس حمایت نکنند و با وحدت و یکپارچگی حول محور آموزه‌های ارزشمند قرآن کریم و سیره نورانی پیامبر عظیم الشان قدرت و صلابت امت اسلام را نشان داده آزادی فلسطین و قدس شریف را مسئله اول جهان اسلام بدانند و با تحریم سران و کالاهای رژیم کودک کش اسرائیل غرور مقدس جوانان مقاوم و دلیر فلسطین را ارج نهاده و مسیر اضمحلال و نابودی طاغوت زمان، شیطان مجسم اسرائیل شکست خورده را سرعت بخشند و از کلیه نیروهای نظامی و امنیتی انتظار داریم تا همچون گذشته با رصد کامل فعالیت‌ها و تحرکات دشمنان انقلاب اسلامی و فرهنگ غنی تشیع با درایت و قدرت با آن‌ها مبارزه کنند و بر حیله و مکر آن جنایتکاران همیشه تاریخ فایق آیند.

در پایان از پروردگار متعال سلامتی و طول عمر پربرکت و باعزت برای امیر قافله بصیرت و استقامت مقام معظم رهبری و توفیقات روزافزون را برای امت اسلامی و ملت همیشه در صحنه ایران عزیز و همه اصحاب فرهنگ، هنر و اندیشه و مجموعه‌های انقلابی را مسئلت می‌نمائیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1146892

مهمترین اخبار ایران و جهان: