نیوز سیتی!
27 فروردین 1402 - 11:52

لزوم تهیه طرح تفصیلی ویژه بافت تاریخی ارومیه

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: ۳۰۷ هکتار بافت تاریخی در شهر ارومیه وجود دارد که باید طرح تفصیلی ویژه بافت تاریخی ارومیه در سریعترین زمان ممکن جهت اجرا تهیه شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، سید محسن حمزه لو در جلسه بررسی روند تهیه طرح جامع ارومیه و طرح تفصیلی ویژه بافت تاریخی ارومیه که با حضور مدیران کل شهرسازی و معماری وزارت راه و شهرسازی و معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان غربی برگزار شد، اظهار داشت: پیاده‌سازی رهیافت‌های بازآفرینی در بافت تاریخی با محوریت مشارکت شهروندان و براساس ضوابط و مقررات می‌تواند تعلق هویتی افراد را افزایش دهد.

وی با اشاره به لزوم اتمام مطالعات طرح تفصیلی ویژه بافت تاریخی شهر ارومیه، ادامه داد: با اتمام مطالعات طرح تفصیلی ویژه بافت تاریخی شهر ارومیه مشکل ساخت و ساز بیش از ۷۰ درصد بافت فرسوده ارومیه مرتفع و نوسازی مسکن در بافت فرسوده سرعت و رونق بیشتری می گیرد.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: مطالعات طرح تفصیلی ویژه بافت تاریخی شهر ارومیه از یکسال گذشته آغاز شده است و این روند با جدیت دنبال می شود.

حمزه لو اضافه کرد: نوسازی و صدور پروانه‌های ساختمانی در این بافت شهری باید در راستای ساماندهی سیما و منظر شهری، دسترسی مناسب به تاسیسات و تجهیزات شهری، اصلاح آشفتگی ساختار اقتصادی و اجتماعی و زیربنایی باشد.

وی اضافه کرد: با رونق نوسازی مسکن در بافت فرسوده روند اجرای طرح های مسکن نیز سرعت می گیرد.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی با اشاره به لزوم اتمام تهیه طرح جامع ارومیه توسط مشاوران، گفت: با تصویب محدوده جدیدطرح جامع شهر ارومیه در حدود یک هزار و ۲۵۰ هکتار از اراضی حاشیه شهر ارومیه با کاربری‌های مسکونی و خدماتی به محدوده شهری اضافه شدند.

حمزه لو افزود: بر اساس ارزیابی های صورت گرفته، حدود هفت هزار و ۱۰۰ قطعه مسکونی با قابلیت احداث ۳۰ هزار واحد مسکونی الحاق به محدوده شده است.

وی تاکید کرد: در همین راستا مشکلات چندین ساله تعاونی‌های مسکن با ۱۰۰ هزار نفر جمعیت تحت پوشش حل و فصل شد.

پایان پیام

منبع: فارس
شناسه خبر: 1153004

مهمترین اخبار ایران و جهان: