نیوز سیتی!
27 فروردین 1402 - 17:42

مصر و سودان جنوبی خواستار آتش‌بس در سودان شدند

رؤسای جمهور مصر و سودان جنوبی ضمن اعلام آمادگی برای میانجی‌گری بین طرف‌های درگیر در سودان، خواستار آتش‌بس در این کشور شدند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهور مصر تلفنی با «سلواکر» همتای سودان جنوبی خود گفت‌وگو و تحولات سودان را بررسی کرد.

«احمد فهمی» سخنگوی رسمی ریاست جمهوری مصر گفت که دو طرف در این تماس تلفنی درباره آخرین تحولات سودان در سایه پیوندهای تاریخی و روابط برادرانه سه کشور و ایفای نقش مصر و سودان جنوبی در حمایت از صلح و ثبات سودان گفت‌وگو کردند.

به نوشته روزنامه «الأهرام»، رؤسای جمهور دو کشور با اشاره به خطرات اوضاع کنونی و درگیری‌های نظامی در سودان، بر حمایت کامل از ملت سودان برای تحقق امنیت و صلح و ثبات در این کشور تأکید کردند.

سخنگوی رسمی ریاست جمهوری مصر همچنین گفت که السیسی و سلواکر خواستار برقراری آتش‌بس در سودان شده و همه طرف‌ها را به آرام‌سازی اوضاع، گفت‌وگوی مسالمت‌آمیز و اولویت‌دهی به منافع عالی ملت سودان فراخواندند.

رؤسای جمهوری مصر و سودان جنوبی همچنین ضمن اعلام آمادگی برای میانجی‌گری بین طرف‌های سودانی تأکید کردند که افزایش خشونت‌ها تنها به نابسامانی اوضاع و هرج و مرج منجر می‌شود و تحکیم ثبات و امنیت تنها رکن اساسی و ضامن تکمیل روند انتقال سیاسی و تحقق سازندگی و توسعه در سودان است.

پایان پیام/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 1153792

مهمترین اخبار ایران و جهان: