نیوز سیتی!
14 اردیبهشت 1402 - 21:38

۱۰ هزار هکتار اراضی پایاب خداآفرین واگذار شده است

پارس‌آباد- رئیس امور اراضی کشور گفت: ۱۰ هزار هکتار اراضی پایاب سد خداآفرین به افراد واجد شرایط واگذار شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، رضا افلاطونی عصر پنجشنبه در جریان بازدید از اراضی پایاب سد خداآفرین در پارس‌آباد اظهار کرد: چندین سال است که این پروژه در شمال استان اردبیل و در منطقه مرزی در حال اجرا است که انتظار می‌رود هر چه سریع‌تر کلیه واگذاری‌ها با حفظ منافع قانونی انجام شود.

وی تصریح کرد: واگذاری اراضی پایاب سد خداآفرین در قالب تعاونی و برای عشایر منطقه و روستاییان انجام می‌شود تا کشت و زرع خود را به صورت آبی با سرانه تولید و افزایش درآمد ارتقا دهند.

رئیس امور اراضی کشور شکل‌گیری هئیت هفت نفره واگذاری را در این حوزه یادآور شد و گفت: ۱۰ هزار هکتار اراضی تاکنون در این محدوده واگذار شده و افراد مشمول واگذاری و واجد شرایط این زمین‌ها را دریافت کردند.

افلاطونی افزود: اگر در فرآیند واگذاری مشکلاتی وجود دارد متقاضیان به ادارات جهاد کشاورزی مراجعه کرده و پیگیر دریافت قرارداد در واگذاری زمین و انجام مراحل قانونی باشند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: اگر این واگذاری‌ها قانونی انجام نشود، امکان آن وجود دارد که فرد خاطی تحت تعقیب قضائی قرار گرفته و گرفتار محاکم دادگستری شود.

افلاطونی اضافه کرد: باید حق و حقوق مردم در این محدوده و پایاب اراضی به شکل دقیق مراعات شده و با رفع تداخلات، زمینه برای اجرای طرح به شکل مطلوب و کیفی فراهم آید.

وی بیان کرد: تا پایان خردادماه رفع تداخلات در محدوده پایاب سد خداآفرین و شمال استان اردبیل به انجام رسیده و قادر خواهیم بود واگذاری اسناد را به کشاورزان منطقه شاهد باشیم.

افلاطونی همچنین در سفر به شهرستان سرعین اظهار کرد: شهرستان گردشگری سرعین مقام نخست را در استان در رفع تداخلات به دست آورد.

وی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: سرعین اولین شهرستانی در استان اردبیل است که رفع تداخلات آن به اتمام رسیده و صدور اسناد را به صورت قانونی شاهد هستیم.

افلاطونی گفت: با پایان اختلاف مردم و منابع طبیعی، همچنین بر اساس اسناد معتبر و نسق‌هایی که کشاورزان ارائه کردند، رفع تداخلات به شکل صد درصدی در سرعین انجام شده و شرایط مطلوب و قانونی را برای کشاورزان منطقه شاهد هستیم.

رئیس امور اراضی کشور اهمیت این موضوع را در شهرستان گردشگری امکان اجرای طرح‌های مختلف با تفکیک اراضی ملی و اراضی شخصی اعلام کرد و افزود: انتظار می‌رود با این رفع تداخلات آرامش بیشتر و ورود کمتر پرونده‌ها را به مراجع قضائی شاهد باشیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1188848

مهمترین اخبار ایران و جهان: