نیوز سیتی!
10 اردیبهشت 1402 - 14:55

فضاهای ورزشی آموزش و پرورش ۴۰ درصد رشد یافت

بیرجند- مدیرکل دفتر تربیت بدنی و فعالیت‌های ورزشی وزارت آموزش و پرورش گفت: بعد از اجرای طرح شهید سلیمانی فضاهای ورزشی آموزش و پرورش ۴۰ درصد افزایش یافت.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد جعفری صبح یکشنبه در دوره آموزشی معلمان و کارشناسان تربیت بدنی خراسان جنوبی اظهار کرد: در اجرای طرح شهید سلیمانی، تا کنون۲ هزار و ۱۰۰ فضای ورزشی، در مدارس و فضاهای آموزشی، پرورشی و تربیتی کشور احداث شده است.

مدیرکل دفتر تربیت بدنی و فعالیت‌های ورزشی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به سرانه فضاهای ورزشی آموزش و پرورش خراسان جنوبی ادامه داد: پس از اجرای طرح شهید سلیمانی ۴۰ فضای ورزشی در مدارس و سایر اماکن آموزشی و تربیتی استان اجرا شده و یا با بیش از ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی در دست اجرا است که بیشتر این طرح‌ها تا پایان شهریور ماه سال جاری به بهره برداری خواهد رسید.

جعفری افزود: تا قبل از اجرای طرح شهید سلیمانی، سرانه ورزشی در اختیار آموزش و پرورش در سطح کشور ۳۴ صدم درصد و ۵ هزار ۱۸۹ فضای روباز و سر پوشیده بود که با اجرای آن ۴۰ درصد رشد دارد.

با بیان اینکه برگزاری ۶ دوره آموزشی توانمند سازی حرفه‌ای معلمان، کارشناسان و کارشناس مسئولان تربیت بدنی در استان‌های سیستان و بلوچستان و منطقه چابهار، هرمزگان، بوشهر، کهگیلویه و بویر احمد، لرستان و ایلام، گفت: هفتمین جلسه این دوره آموزشی با حضور اساتید مجرب کشوری در خراسان جنوبی برگزار شد.

وی از برگزاری این دوره آموزشی در استان‌های خراسان شمالی و چهار محال و بختیاری در آینده نزدیک خبر داد و افزود: در این دوره‌های آموزشی بیش از ۵ هزار معلم، کارشناس و کارشناس مسئول درس تربیت بدنی آموزش می‌ببنند.

علیرضا موسوی نژاد، مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی نیز در این جلسه گفت: بیش از ۴۰۰ معلم، کارشناس و کارشناس مسئول تربیت بدنی استان در این دوره آموزشی شرکت کردند.

علیرضا موسوی نژاد با اشاره به تخصیص ۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان برای تکمیل و احداث فضاهای ورزشی مدارس استان در بهار سال جاری، یادآور شد: توانمند سازی حرفه‌ای معلمان درس تربیت بدنی، آشنایی معلمان کارشناسان و کارشناس مسئولان تربیت بدنی با حقوق ورزشی، استاندارد سازی فعالیت‌های ورزشی و استعداد یابی از مهم‌ترین اهداف برگزاری این دوره آموزشی است.

گفتنی است در این جلسه از ۲۰ معلم درس تربیت بدنی تجلیل شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1178092

مهمترین اخبار ایران و جهان: