نیوز سیتی!
10 اردیبهشت 1402 - 14:59

دستگاه قضایی اجازه هنجاری شکنی در مقوله عفاف و حجاب را نمی دهد

ارومیه - رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی با بیان اینکه عفاف و حجاب مطالبه قاطبه مردم است، گفت:دستگاه قضایی اجازه هنجار شکنی و قبح زدایی را به هیچ کس نخواهد داد.

به گزارش خبرنگار مهر، ناصر عتباتی ظهر یکشنبه در ششمین جلسه شورای معاونین دادگستری استان با اشاره به برخی اقدامات دستگاه قضائی استان در خصوص حقوق عامه و صیانت از بیت المال گفت: دستگاه قضائی استان در جهت احقاق حقوق عامه و صیانت از بیت المال تکالیف بسیاری دارد که باید همگی نسبت به آن حساس بود و به هیچ وجه از کنار آنها به راحتی عبور کرد.

عتباتی با اشاره به رفتارهای دور از شأن برخی افراد در سطح جامعه گفت: نباید اجازه دهیم با هنجارشکنی تعدادی محدود، ارزشهای اسلامی و دینی زیر سوال برود و قاطبه مردم هم مطالبه می‌کنند، خصوصاً در امر عفاف و حجاب که مردم به جد مطالبه گر هستند پس نباید اجازه قبح زدایی را به این تعداد افراد محدود داد.

عتباتی گفت: دستگاه قضائی استان اجازه نمی‌دهد که تعداد محدودی افراد باسلیقه و عقیده شخصی احساسات جامعه و مردم مسلمان و مؤمن را جریحه دار کنند و موجب آزردگی خاطر جمع کثیری از مردم شریف را فراهم کنند.

عتباتی پس از بررسی آمار و عملکرد فروردین ماه سال ۱۴۰۲ از معاونین ناظر حوزه‌ها خواست پیگیری امور مربوط به حوزه قضائی خود را به جد پیگیر باشند و در اولین فرصت ضمن حضور در حوزه قضائی تحت نظر به بررسی دقیق عملکرد آنها پرداخته و امور آنها را پیگیر باشند.

وی با اشاره به امر پیشگیری از وقوع در سطح گسترده و ابواب و موضوعات مختلف در جامعه، گفت: باید برای تقویت عملکرد دستگاه قضائی استان برنامه‌های پیشگیرانه تقویت شود تا کاهش ورودی اتفاق بیافتد لذا معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم هم در درون دستگاه و هم بیرون دستگاه باید تعاملات و ارتباطات خود را افزایش دهد و تقویت کند و از تمامی ظرفیت‌ها در پیشگیری بهره بگیرد.

عتباتی همچنین با اشاره به واقعه تاریخی تخریب قبور مقدس ائمه بقیع علیهم السلام ضمن ابراز ناراحتی و اندوه به مقایسه اقتدار ایران اسلامی با ۹۰ سال پیش که تحت حکومت پهلوی پدر بود پرداخت و گفت: حکومت شیعی آن زمان هیچ واکنشی به تخریب قبور مقدس ائمه نداشت ولی همه عالم دید در روزگار فعلی حاج قاسم سلیمانی و یارانش چه دفاع جانانه‌ای از حریم و حرم در سوریه و عراق نمودند و داعش را با آن هیبت و هیمنه در هم شکستند و اجازه کوچک‌ترین تعرض به بارگاه و حرم اهل بیت علیهم السلام ندادند.

در ادامه جلسه مجیدی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان هم به بیان مطالبی فراخور جلسه و زارع معاون فناوری اطلاعات و برنامه ریزی دادگستری استان هم به ارائه عملکرد فروردین ماه پرداختند و سپس هر یک از اعضای شورای معاونین به بیان دیدگاه‌ها و نقطه نظرات خود پرداختند و جلسه با تصویب مصوباتی به کار خود خاتمه داد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1178104

مهمترین اخبار ایران و جهان: