نیوز سیتی!
26 خرداد 1402 - 10:18

هشدار نسبت به شنا در مناطق دنج و خارج از طرح دریا

رئیس هیأت نجات غریق و غواصی مازندران با بیان اینکه حضور مردم و مسافران در مناطق دنج دریا موجب افزایش خطر غرق‌شدگی می‌شود، گفت: با توجه به آزادسازی طرح دریا این نگرانی بیشتر شده است.

نقی رئیس هیأت نجات غریق و غواصی مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ساری با بیان اینکه این روزها که شاهد حضور مردم در طرح‌های دریا هستیم، حضور مردم در مناطق دنج ما را نگران کرده است، اظهار کرد: حضور مردم و مسافران در مناطق دنج دریا موجب افزایش خطر غرق‌شدگی می‌شود؛ کما اینکه سال‌های گذشته هم شاهد حضور مردم در مناطق دنج بودیم و با توجه به آزادسازی طرح دریا این نگرانی بیشتر شده است.

رئیس هیأت نجات غریق و غواصی مازندران با هشدار اینکه حدود ۲۰ تا ۲۵ درصد غرق‌شدگان بومی هستند، تصریح کرد: از جمله مشکلات این بوده که مردم بومی با این تصور که در رودخانه شنا کردند وارد دریا می‌شوند ولی غافل از اینکه شرایط دریای مازندران متفاوت است.

کریمیان ادامه داد: حتی بهترین شناگران هم اسیر موج‌های دریا شدند و غرق شدند و تنها راه نجات از موج‌های شکافنده مردم استان با شنا در مسیر این موج‌ها است.

رئیس هیأت نجات غریق و غواصی مازندران با تاکید بر ضرورت توجه به توصیه‌ها و هشدارها، خاطرنشان کرد: پرهیز از شما در دریای مواج، شنا هنگام شب‌ها و همچنین جلوگیری از شنای کودکان در دریا از دیگر توصیه‌ها است که باید مورد توجه قرار گیرد.

کریمیان با اعلام اینکه ناجیان غریق سال‌های گذشته دغدغه حقوق خود را داشتند اضافه کرد: امسال ناجیان غریق دغدغه حقوق ندارند.

وی با اشاره به اینکه مشاهده می‌شود برخی از افراد خودروهای خود را به کنار ساحل می‌برند، گفت: این موضوع خطرات بیشتری برای مردم به همراه دارد که ضرورت دارد به آن توجه شود.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 1288192

مهمترین اخبار ایران و جهان: