نیوز سیتی!
12 تیر 1402 - 15:55

کارگاه آینده پژوهی تهیه سند چشم انداز شهری برگزار می‌شود

همدان-رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر همدان گفت: کارگاه آینده پژوهی تهیه سند چشم انداز شهری در همدان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، علی رضایی در جلسه صحن شورا با اشاره به برگزاری کارگاه سند چشم‌انداز شهری همدان اظهار داشت: مرکز پژوهش‌های شورای شهر همدان در تلاش است با برگزاری کارگاه دو روزه بین عوامل مؤثر در تهیه سند چشم چشم‌انداز شهری همدان در تهیه آن فهم شهری را فراهم کند.

وی افزود: امروزه تحولات و تغییرات گسترده‌ای در زندگی انسان‌ها در سطوح مختلف حاکم شده است، این تحولات روز به روز از نظر کیفی و کمی شتاب بیشتری می‌گیرد که برای پاسخگویی به نیازهای فنی مرتبط با آینده آینده انسان‌ها لازم است در پرتو این تحولات آینده نگاری و آینده پژوهی در توسعه شهری مورد توجه قرار گیرد.

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر همدان با بیان اینکه تهیه سند چشم‌انداز شهری از جمله این تحولات است، گفت: شهرها در تلاشند برای توسعه آینده شهر سند چشم‌انداز که حاوی برنامه‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت است تهیه کنند و خوشبختانه همدان یکی از شهرهای در حال تدوین و نگارش سند چشم چشم‌انداز و برنامه راهبردی و عملیاتی شهر است.

رضایی خاطرنشان کرد: شهرها در تلاشند که با افزایش دانش آینده‌نگاری و آینده پژوهی فهم و درک شهری در تهیه سند چشم چشم‌انداز را فراهم کنند.

وی بیان اینکه مشخص کردن نقاط قوت و ضعف و فرصت‌ها و تهدیدها جهت بهره‌گیری از ظرفیت‌ها بیان کرد: نقش قابل توجهی در مواجه با چالش‌های نوظهور و پیشرفت و تحقق آینده مطلوب داشته باشد، بیان کرد: این کارگاه می‌تواند به صورت غیر مستقیم در سند راهبردی عملیاتی شهرداری مفید بوده و در تکمیل سند چشم چشم‌انداز شهرداری بسیار مؤثر واقع شود.

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر همدان عنوان کرد: طرح جامع فناوری اطلاعات و ارتباطات که توسط مشاور در شهرداری در حال تهیه بوده و این طرح به منظور احصای دقیق وظایف و فعالیت‌های شهرداری بر اساس تمامی قوانین و اسناد بالادستی لحاظ شده است.

رضایی با اشاره به فرآیند تدوین این طرح گفت: فرآیند تدوین طرح جامع فناوری اطلاعات و ارتباطات که در پنج حوزه صورت گرفته در نت‌هایت دو مرحله آن شامل فرایند چرخه و فعالیت باقی مانده است که نیازمند تخصیص بودجه است.

وی افزود: لازم است شهرداری در زمان اصلاح بودجه پیشنهادی برای تخصیص اعتبار جهت تکمیل طرح جامع فناوری اطلاعات به شورا ارائه دهد تا این اقدام مهم نیمه‌کاره نماند.

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر همدان عنوان کرد: همچنین برگزاری کارگاه پیوست نگاری اجتماعی را در دستور کار داریم که این کارگاه برای توانمندسازی علاقه‌مندان شاغل در شهرداری برگزار می‌شود تا این نقیصه مهم در انجام پروژه‌های شهرسازی که تهیه پیوست نگاری فرهنگ اجتماعی است رفع شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1328192

مهمترین اخبار ایران و جهان: