نیوز سیتی!
12 تیر 1402 - 18:55

آتش سوزی مهیب در بزرگترین کتابخانه عمومی مارسی⁩ + فیلم

روز گذشته خبر از آتش سوزی در یکی از سینماهای مهم فرانسه به واسطه اعتراضات مردم منتشر شد و امروز نیز بزرگترین کتابخانه عمومی شهر مارسی در آتش سوخت.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، ماجرا از کشته شدن یک نوجوان 17 ساله در فرانسه آغاز شد تا آغازی بر ناآرامی‌ها در برخی شهرهای این کشور باشد. درگیری‌ها رفته رفته بالا گرفت تا به قلب پایتخت رسید.

فضای مجازی پر از فیلم‌های مربوط به درگیری‌های مردم با پلیس فرانسه شده و اخبار حاکی از آن است که برخی معترضان به فروشگاه‌ها و اماکن عمومی حمله‌ور شده‌اند. آتش زدن اماکن عمومی از مجتمع فرهنگی سینه سیته که به عنوان یکی از مهم‌ترین سالن‌های سینمای فرانسه به شمار می‌رود آغاز شد و حالا نوبت به آتش زدن بزرگترین کتابخانه عمومی شهر ⁧ مارسی⁩ رسیده است تا این مکان مهم فرهنگی در شعله‌های آتش معترضان بسوزد.

پس از آتش زدن سینما در فرانسه، پلیس این کشور بلافاصله واکنش نشان داد و اعلام حالت فوق‌العاده کرد. پس از پلیس نیز، کمپانی یو جی سی که بزرگترین کمپانی اداره کننده سینماهای فرانسه است در بیانیه‌ای اعلام کرد تا اطلاع ثانوی سالن‌های سینما در برخی شهرها از جمله پایتخت که نا آرامی‌ها در آن شدت گرفته تعطیل خواهد بود. حال بعد از آتش‌سوزی مهم‌ترین کتابخانه مارسی فرانسه وضعیت در این کشور پیچیده‌تر شده است، به ویژه آنکه مردم مکان‌های فرهنگی را هدف گرفته‌اند.

 

اعتراض ,

هر چه قدر ناآرامی‌ها در شهرهای مختلف فرانسه زیاد است، رسانه‌های غربی روزهای آرامی را سپری می‌کنند و کمتر خبری از این اتفاقات منعکس می‌کنند. این اتفاق در حالی است که ماه‌ها پیش و با شروع برخی اعتراضات در ایران، این رسانه‌ها 24 ساعته پوشش خبری زنده می‌دادند و با انتشار خبرهای دروغین، فضا را ملتهب روایت می‌کردند.

حال به نظر می‌رسد پس از چند روز از آغاز اعتراضات در فرانسه، این ماجرا رنگ و بوی جدید و جدی‌تری به خود گرفته است، به ویژه آنکه بزرگترین کتابخانه عمومی شهر مارسی فرانسه، دومین مکان فرهنگی بود که در شعله‌های خشم مردم سوخت.

 

اعتراض ,

 

اعتراض ,

 

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1328504

مهمترین اخبار ایران و جهان: