نیوز سیتی!
02 تیر 1402 - 10:06

زائران ایرانی در مکه و مدینه دعای کمیل خواندند+ عکس

زائران ایرانی حج تمتع در مکه مکرمه و مدینه منوره دعای پرفیض کمیل را خواندند و برای ظهور مهدی موعود دعا کردند.

به گزارش خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس، مراسم دعای کمیل شب گذشته در هتل‌‌های محل اقامت زائران ایرانی در مکه مکرمه و مدینه منوره برگزار شد.

با توجه به اینکه در روزهای آینده مناسک حج تمتع آغاز می‌شود، تعداد زائران در مدینه منوره کاهش یافته و بسیاری از ایرانیان در مکه مکرمه حضور دارند. بر همین اساس، شب گذشته ایرانیان حاضر در مدینه منوره دعای کمیل را در دو هفت محل اقامت قرائت کردند.

قرائت فرازهایی از دعای کمیل ایرانیان در مکه

همچنین زائران حاضر در مکه مکرمه، مراسم دعای کمیل را در هتل‌‌های الایام ایلیت، ورقان النور، میدان و ویولیت با سخنرانی حجج الاسلام عبدالفتاح نواب، ناصر رفیعی ، سید ابوالحسن مهدوی و علی ثمری برگزار کردند.

در یکی از این هتل‌ها که مسوولان حج و زیارت کشورمان هم حضور داشتند، حجت‌الاسلام عبدالفتاح نواب، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت به اهمیت این سفر معنوی اشاره کرد و ابعاد اخلاقی و فلسفی حج تمتع را برشمرد. دعای کمیل هم توسط همچنین سیدرضا نریمانی قرائت شد.

این مراسم از رسانه ملی هم به صورت مستقیم پخش شد و نه تنها زائران حاضر در مکه مکرمه، بلکه بسیاری از ایرانیان در شهرهای مختلف کشور هم با زائران حج تمتع همراه شده و نوای «یا غیاث المستغیثین» سر دادند و برای ظهور منجی عالم بشریت دعا کردند.

البته برخی از زائران ایرانی نیز در حین طواف دعای کمیل را زمزمه کردند و زائران برخی دیگر از کشورها هم با آنها همراه شده و فرازهایی از این دعای پرفیض را خواندند.

تصاویری از قرائت دعای کمیل در سرزمین وحی را مشاهده کنید:

 

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1303448

مهمترین اخبار ایران و جهان: